eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDyrektywa PSD2 a prawny nakaz posiadania telefonu komórkowego › Re: Dyrektywa PSD2 a prawny nakaz posiadania telefonu komórkowego
  • Data: 2019-09-14 23:01:26
    Temat: Re: Dyrektywa PSD2 a prawny nakaz posiadania telefonu komórkowego
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2019-09-14 o 18:37, r...@o...pl pisze:

    >>>>> (niektóre?) banki w znaczeniu: "nie masz komórki, to z automatu tracisz dostęp
    >>>>> do nabytego zgodnie z umową prawa do korzystania z bankowości internetowej"?
    >>>
    >>>> te niektóre banki o których piszesz stracą trochę klientów
    >>>
    >>> Zastanawiam się, czy to nie podpada po jakąś klauzulę niedozwoloną, czy coś w
    >>> tym stylu - PSD2 mówi, że jednym z elementów "silnego uwierzytelnienia" jest
    >>> "coś, co posiada wyłącznie użyt­kownik", a te "niektóre" banki oznajmiają wszem
    >>> i wobec, że wg nich ten składnik to "coś co _musi_ posiadać wyłącznie
    >>> użytkownik, bo jeśli nie posiada to usługa nie będzie realizowana" i niech się
    >>> taki wypcha lub biegnie do salonu operatora sieci komórkowej...
    >>
    >> Byla inna dyrektywa - o obowiazkowym darmowym koncie ... i tu juz moze
    >> nastapic konflikt.
    >>
    >> Ale zaraz - czy obywatel ma obowiazkowe prawo do dostepu przez
    >> internet ? Moze bank moze mu powiedziec "bez telefonu bedze pan
    >> zalatwal wszystko w oddziale" :-)
    >
    > Nooo, a które zapisy PSD2 odbierają lub ograniczają użytkownikowi prawo dostępu
    > do usług płatniczych, bo czegoś tam nie posiada (komputera, komórki) z przyczyn
    > wielorakich typu: ograniczony zasięg lub dostęp? Zwłaszcza, że to prawo kiedyś
    > już nabył bez takich ograniczeń. Przy ograniczonym dostępie do dwóch wymaganych
    > urządzeń robi już się całkiem ciekawie...
    >
    > Bank nie mówi, że to jego plan biznesowy w stylu: "starcy, biedota, wszelkie
    > zacofane dziadostwo - wypier..., precz i wynocha! My stawiamy na ludzi
    > cywilizowanych!" - bank to argumentuje jednoznacznie dyrektywą PSD2 - co by
    > znaczyło, że dyrektywa mówi "musisz mieć komórkę/smartfona", albo spadaj
    > ("spadaj" zapewne wliczono w koszty, bo z tabelek w excelu wyszło, że utrata
    > klientów będzie akceptowalna kosztowo)

    Wymyślasz i nadinterpretujessz.
    Znani mi emeryci którzy nie mają komputera nie mają też i smartfona
    i nie interesuje ich brak możliwości autoryzacji SMSem.
    Oni przeważnie raz w miesiącu pojawiają się w oddziale banku
    i wyciągają całą emeryturę.
    I nikt im z braku komórki i kompa tego konta nie zamknie.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1