eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDyrektywa PSD2 a prawny nakaz posiadania telefonu komórkowego › Re: Dyrektywa PSD2 a prawny nakaz posiadania telefonu komórkowego
  • Data: 2019-09-14 23:50:49
    Temat: Re: Dyrektywa PSD2 a prawny nakaz posiadania telefonu komórkowego
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-09-14, r...@o...pl <r...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Zapytam inaczej - dlaczego standardowy komputer stacjonarny, nawet najbardziej
    > nowoczesny i z dostępem do internetu jest zbyt "słabym" narzędziem,
    > nie nadającym się wg niektórych do wykorzystania jako "silne uwierzytelnienie"
    > wg PSD2 - natomiast smartfon już takim "silnym" narzędziem jest i się nadaje.

    Telefon/smartfon jest o wiele łatwiej identyfikowalny (nr telefonu, IMEI itp.)
    niż komputer, nie wystarczy "wyczyścić cookies", nie jest tak łatwo wprowadzić
    keylogger/wirus, nie można tak łatwo sklonować telefonu [1], a zapewnia
    dodatkowe mechanizmy zabezpieczenia aplikacji (tzw. sandbox), powiązanie
    urządzenia z kontem może być zapisane w sposób bezpieczny (w przeciwieństwie
    do przeglądarek w komputerach, gdzie masz tylko cookie i ew. local storage)
    i na koniec sporo smartfonów umożliwia autoryzację biometryczną.

    [1] chociaż oszuści dążą do klonowaia kart sim, ale tu jeszcze dodatkowo
    muszą dość dużo wiedzieć o "ofierze", żeby się w banku zautoryzować

    > Jakoś nikt nic nie wspomina o treści owej mitycznej dyrektywy, a ja pytam o jej
    > treść,

    Treść mówi o wymaganiu 2 z trzech składowych:
    - coś co wiesz (np. hasło)
    - coś co masz (np. komórkę)
    - coś czym jesteś (biometryka)

    Komputera w wiarygodny sposób nie da się ustawić jako "coś co masz",
    telefon/smartfon i owszem.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com