    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.edukacja.szkola
    Subject: Re: Dyrektor skonfiskował komórkę
    Date: Thu, 31 Mar 2005 01:48:17 +0200

    Użytkownik "RomanO" <r...@k...chip.pl> napisał w
    wiadomości news:d2fa18$ofd$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No jakoś trzeba ten problem, rozwiązać:
    > /IMHO gotowe rozwiązanie -uczeń niepełnoletni)
    > Gdy zabezpieczone mają być informacje o połączeniach;
    > Komisyjnie, go "zaplombować" i wezwać opiekunów i policję.

    Co Ty chcesz komisyjnie plombować? I w jakim celu. Nawet Policja nie ma
    prawa cudzej korepondencji czytać i przekazuje ją prokuratorowi. Nie
    zapominaj o tym.

    > Gdy nie ma podejrzeń;
    > Po to by wyjaśnić użytkowanie sieci przez danego użytkownika na
    terenie
    > szkoły.

    A mozesz mi wyjaśnić uprzejmie, po kiego grzyba Ci (jako dyrektorowi
    szkoły) rzeczony telefon jest potrzebny w celu wyjaśnienai jego
    użytkowania na terenie szkoły? Bo jak mnie przekonasz, że jest Ci
    nieodzowny, to jestem, w stanie uznać, ze masz go prawo zatrzymać. Tylko
    po co? Nie da się Twoim zdaniem wyjaśnić tego używania bez posiadania
    owego telefonu?

    > Oddać wyłączony telefon bez SIMM-karty, za pokwitowaniem, i wezwać
    opiekunów
    > po odbiór. Przy okazji, uzgodnić z opiekunami prawnymi, stosunek ich
    > podopiecznego do
    > Statutu Szkoły, do której go skierowali?

    A co z kartą SIMM. Bo telefon oddajesz gościowi. Rozumiem, ze teraz
    Dyrektor będzie abonament płacił, bo przecież nie uczeń, któremu zabrano
    kartę.

    W mojej ocenie zatrzymanie telefonu ma na celu ukaranie jego użytkownika
    za niestosowanie się do regulaminu szkoły. Tylko, że prawo takiej kary
    nie przewiduje. Innego uzasadnienia nie znajduję.