    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.edukacja.szkola
    Subject: Re: Dyrektor skonfiskował komórkę
    Date: Wed, 30 Mar 2005 20:06:36 +0200

    Użytkownik "Leszek" <y...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:d2en47$i38$1@inews.gazeta.pl...

    > No z tym bym się zastanowił.
    > Trzy lata temu, u nas uczeń zgłosił sprawę zatrzymania
    > komórki przez dyrektora szkoły na policję.
    > I co?
    > Policja sprawdziła zapisy SMS-ów, zatrzymała komórkę
    > jako dowód rzeczowy i skierowała sprawę do prokuratora.
    > Tu na pewno ktoś krzyknie złamano tajemnicę korespondencji!
    > W ten sposób rozbito rodzimą szajkę młodocianych
    > włamujących się do samochodów.
    > Mieli jak na tacy wszelkie kontakty z paserami ...
    > Jeden czort wie co ten koleś ma zapisane na tej komórce
    > i ile razy był upominany za jej używanie.

    No ale sugerujesz, że gość działa w szajce złodzoei samochodów. Co do
    ilości upomnień za jej używanie, to nie ma to dla samej oceny postępku
    dyrektora żadnego znaczenia. Zakres uprawnień dyrektora jest określony
    prawem. Myślę, że prędzej zgodne z parwem było by relegowanie ucznia za
    użycie tej komórki, niż jej zatrzymanie / kradzież / przywąlszczenie -
    bo nie wiem jak nazwać taką konfliskatę.

    > Ja też zabieram komórki, jeśli ktoś mimo upomnień nie
    > przestrzega statutu szkoły. Choć często kwituję krótko:
    > "Wyłącz bo zabiorę" i to skutkuje.
    > Jak nie, pisemna notatka do prawnych opiekunów
    > opisująca zaistniały fakt (która zostaje wręczona opiekunom
    > w momencie zwrotu komórki) i komórka wędruje do
    > szafy pancernej szkoły.

    No cóż - a podstawa prawna zamknięcia do szafy? Zresztą nie wracajmy do
    tematu. W tamtym wątku sprzed roku chyba wszyscy wyrazili swój pogląd,
    jak pamiętam. Po co jeszcze raz to wałkować, skoro stan prawny od tego
    czasu się nie zmienił.