    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dyplomy i umieszczanie ich w internecie
    Date: Tue, 3 Aug 2004 21:34:15 +0200

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"

    > Przy okazji, wcale nie jest dla mnie oczywiste, że pracownik nie
    > otrzymał oryginałów świadectw ukończenia kursów. W końcu to pracownik
    > był na kursie, a nie jego ówczesny pracodawca. Gdyby pracownik zażądał
    > oryginałów, to moim zdaniem, powinien je otrzymać.

    To jest właśnie to, co mi się jako pierwsze rzuciło w oczy czytając post
    Cezara. Firma X, jeśli zapłaciła za ten kurs, to ma wynikające z prawa lub
    umowy roszczenie o ewentualną zapłatę za kurs. I to pod opisanymi w prawie
    warunkami. Dyplomy są własnością pracownika i ja raczej bym specjalnie nie
    protestował na miejscu firmy X, bo przy okazji może się okazać, że
    bezprawnie przetrzymują te dokumenty.