  • 11. Data: 2011-04-08 10:15:29
    Temat: Re: Dwóch Sprzedających mieszkanie
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Fri, 8 Apr 2011 12:11:41 +0200, szerszen wrote:

    > Użytkownik "Zakarm" <t...@s...com> napisał w wiadomości grup

    > i wtedy będzie np. 20% droższe

    Nie. Może być nawet tańsze.

    [...]

    --
    Michał Gancarski

  • 12. Data: 2011-04-08 10:17:26
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 8 Apr 2011 12:11:41 +0200, szerszen napisał(a):

    > i wtedy będzie np. 20% droższe

    W dupie mam te 20%.
    Pomyśl że dzięki temu masz pozostałe 80%, i nie musisz wydzwaniać do
    Jaworowiczowej :)
    Oraz spłacać kredytu, w zamian mając tylko "papier z developerem" którego
    już nie ma :)))

    > pewnie, ale trzeba wtedy np. drożej zapłacić, albo kupić w gorszym
    > standardzie/lokalizacji itd

    Ja pi...lę - to jest mentalność.....
    Wiesz co się dzieje jak oferta jest "atrakcyjna dla klienta"?
    To czysty wałek/przekręt.

    Ale....argentyna nadal istnieje w formie ... developerki :)))
    I dobrze - skoro są dający się je...ć po kabzach frajerzy - to niech
    cfaniaczki budują swój kapitał :)
    A tacy "właściciele mający glejt z developerem" niech płacą raty kredytowe
    przez 25-30 lat :)))))

  • 13. Data: 2011-04-08 10:19:32
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-08 12:11, szerszen pisze:

    > Użytkownik "Zakarm" <t...@s...com> napisał w wiadomości grup

    > i wtedy będzie np. 20% droższe

    Taaaak? A co spowoduje ten dramatyczny skok ceny? Ludzie się już nie
    zabijają o mieszkania, bo pustostanów jest pod dostatkiem. To raczej
    deweloperzy co chwila ogłaszają kolejne promocje.

    > pewnie, ale trzeba wtedy np. drożej zapłacić, albo kupić w gorszym
    > standardzie/lokalizacji itd

    No teraz to mnie rozbawiłeś. Umówmy się, że niemal wszystkie nowe tanie
    inwestycje* są na terenach których wcześniej z jakiejś przyczyny nie
    zabudowywano. Ciekawe czemu, co? Dziś, przy "elastyczności" władzy o
    wiele łatwiej dostać tam pozwolenie na budowę i firmy korzystają.
    Przecież wybudują, sprzedadzą i ... zapomną. A jakie są konsekwencje? A
    to bagienko, a to rzeczka nieopodal, a to strefa szkodliwego
    oddziaływania jakiegoś zakładu przemysłowego, a to dawne wysypisko
    śmieci, a to droga szybkiego ruchu w planach za rok dwa itd. I potem
    faktycznie ludzie pomstują, ale sami są sobie winni. Jeśli coś powstaje
    w atrakcyjnym miejscu (np. po rozbiórce starego budynku) to nie ma
    "okazyjnej" ceny.

    *gdy spełnione wszystkie 3 warunki

  • 14. Data: 2011-04-08 10:20:21
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Fri, 08 Apr 2011 12:13:52 +0200, MZ wrote:

    [...]

    > To było bardzo na temat

    Nie. Ja nie pytam o rozprawkę filozoficzną na temat ogólnego ryzyka zakupu
    nieistniejącego mieszkania na rynku pierwotnym tylko o konsekwencje
    istnienia (lub braku istnienia) konkretnego zapisu w umowie o równie
    konkretnie określonym typie.

    > fakt że dość brutalnie, ale taka prawda. Jeśli
    > nie masz w umowie zapisanego dokładnie kto za co odpowiada, w jakich
    > proporcjach itd. to nie masz nic. Poczytaj sobie kilka wątków niżej o
    > spółce komandytowej gdzie ktoś miał wkład własny 1 grosz. Polskie prawo
    > "przewiduje" wiele "ciekawych możliwości".
    >
    > Powtórzę dobrą radę przedpiśćcy - kup coś co już wybudowano i
    > dopuszczono do zamieszkania i przede wszystkim co ma już własną KW.
    > Czasy dziur w ziemi się skończyły.

    Dziękuję za troskę. Serio. Ale mimo wszystko byłbym wdzięczny gdyby ktoś
    potrafił odpowiedzieć na moje pytanie.

    --
    Michał Gancarski

  • 15. Data: 2011-04-08 10:23:19
    Od: Zakarm <t...@s...com>

    "
    > Dziękuję za troskę. Serio. Ale mimo wszystko byłbym wdzięczny gdyby ktoś
    > potrafił odpowiedzieć na moje pytanie.

    "
    "Powiedzmy, że z jednym z nich coś się dzieje (np. plajta). Co wtedy z
    umową? Co ze zobowiązaniami wobec kupującego? Kto w takim układzie w ogóle
    odpowiada np. za zwrot zaliczek na mieszkanie i wedle jakich proporcji?
    "

    Jak to co sie dzieje, gowno sie dzieje obejrzyj kilka programow o
    wydymanych to bedziesz wiedzial co sie dzieje.
    Bedziesz kolejnym frajerem z chujem w dupie.

  • 16. Data: 2011-04-08 10:32:34
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-08 12:20, Michał Gancarski pisze:
    > On Fri, 08 Apr 2011 12:13:52 +0200, MZ wrote:

    > Dziękuję za troskę. Serio. Ale mimo wszystko byłbym wdzięczny gdyby ktoś
    > potrafił odpowiedzieć na moje pytanie.

    Ok. Zatem

    "Firma X buduje blok z mieszkaniami. Na umowe przedwstępnej jako
    sprzedający figurują dwa podmioty, X i Y, które dzielą własność działki
    wedle jakiejś tam proporcji. "

    Jaka umowa? Cywilno prawna czy notarialna? Jaka proporcja? (w
    notarialnej zwykle powinna być dokładnie określona). Brak? Niedobrze.

    "W umowie nie ma określonej proporocjonalnej
    odpowiedzialności każdego z tych podmiotów wobec kupującego."

    Kolejny błąd. W umowie powinno być ściśle określone (przynajmniej
    procentowo) kto odpowiada w jakim stosunku.

    "Powiedzmy, że z jednym z nich coś się dzieje (np. plajta). Co wtedy z
    umową? Co ze zobowiązaniami wobec kupującego? Kto w takim układzie w ogóle
    odpowiada np. za zwrot zaliczek na mieszkanie i wedle jakich proporcji?"

    Ponownie powinno być określone. Jest w ogóle jakiś paragraf nt.
    zobowiązań stron? Jeśli nie ma, to sprawa skończy się w sądzie, a wynik
    możesz sobie z fusów wywróżyć.

    Ogólnie takiej umowy się nie podpisuje.

    --
    MZ

  • 17. Data: 2011-04-08 10:42:03
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Fri, 08 Apr 2011 12:32:34 +0200, MZ wrote:

    > Ok. Zatem

    Dzięki.

> [...]
    >
    > Jaka umowa? Cywilno prawna czy notarialna? Jaka proporcja? (w
    > notarialnej zwykle powinna być dokładnie określona). Brak? Niedobrze.

    Notarialna. W Księdzie Wieczystej jeden podmiot ma 80/100 udziałów, drugi
    20/100, jest to potwierdzone w samej umowie.

    > "W umowie nie ma określonej proporocjonalnej
    > odpowiedzialności każdego z tych podmiotów wobec kupującego."
    >
    > Kolejny błąd. W umowie powinno być ściśle określone (przynajmniej
    > procentowo) kto odpowiada w jakim stosunku.

    OK.

> [...]
    >
    > Ponownie powinno być określone. Jest w ogóle jakiś paragraf nt.
    > zobowiązań stron? Jeśli nie ma, to sprawa skończy się w sądzie, a wynik

    Bardzo dziękuję.

    Pozdrawiam!

    --
    Michał Gancarski

  • 18. Data: 2011-04-08 10:51:24
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-08 12:42, Michał Gancarski pisze:

    > Notarialna. W Księdzie Wieczystej jeden podmiot ma 80/100 udziałów, drugi
    > 20/100, jest to potwierdzone w samej umowie.

    Czyli masz zapis odnośnie własności działki, tak?
    Pytanie "kto" jest inwestorem, na kogo jest pozwolenie na budowę,
    dokumenty itd. Te dwie firmy zawiązały jakąś spółkę, cokolwiek? Przecież
    nie kupujesz samej działki tylko mieszkanie.
    I jeszcze, czy masz w umowie jasno zapisaną lokalizację, ilość pokoi i
    powierzchnie mieszkania i udział w gruncie czy ogólny zapis "zostanie
    ustalone po zakończeniu inwestycji" ?

    Czy zabudowa tej działki to będzie ten jeden blok, czy kilka budynków?
    Znam przypadek, gdzie już 5 lat temu developer sprzedawał "ostatnie"
    mieszkania a ludzie czekają do dziś na KW, bo okazało się że ich blok to
    był "pierwszy etap" inwestycji na dużej działce która nie została
    jeszcze zakończona i developer nie widzi możliwości wyliczenia udziałów.
    --
    MZ

  • 19. Data: 2011-04-08 11:22:06
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-04-08 12:20, Użytkownik Michał Gancarski napisał:

    > Dziękuję za troskę. Serio. Ale mimo wszystko byłbym wdzięczny gdyby ktoś
    > potrafił odpowiedzieć na moje pytanie.

    Jak jeden splajtuje to drugi się wypnie i stopień odpowiedzialności
    może co najwyżej sąd określić, skoro nie ma takiego zapisu
    w umowie.
    Tyle ze praktyka dowodzi że albo sąd zasądzi symboliczną
    odpowiedzialność albo drugi podmiot też splajtuje i tak jak
    pisało sporo osób zostajesz z ręka w nocniku czyli
    bezwartościowymi papierami zamiast gotówki w łapce.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2011-04-08 11:55:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Gancarski" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ogóle
    > odpowiada np. za zwrot zaliczek na mieszkanie i wedle jakich proporcji?

    Jest to tzw. zobowiązanie solidarne, więc możesz dochodzić roszczeń od
    każdego z nich nawet w pełnej wysokości. Oni między sobą później
    uzgadniają, który któremu co musi oddać i z jakiego powodu. To wbrew
    pozorom najlepsze z możliwych dla wierzyciela rozwiązań w takim wypadku.