    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dwóch Sprzedających mieszkanie
    Date: Fri, 08 Apr 2011 12:32:34 +0200

    W dniu 2011-04-08 12:20, Michał Gancarski pisze:
    > On Fri, 08 Apr 2011 12:13:52 +0200, MZ wrote:

    > Dziękuję za troskę. Serio. Ale mimo wszystko byłbym wdzięczny gdyby ktoś
    > potrafił odpowiedzieć na moje pytanie.

    Ok. Zatem

    "Firma X buduje blok z mieszkaniami. Na umowe przedwstępnej jako
    sprzedający figurują dwa podmioty, X i Y, które dzielą własność działki
    wedle jakiejś tam proporcji. "

    Jaka umowa? Cywilno prawna czy notarialna? Jaka proporcja? (w
    notarialnej zwykle powinna być dokładnie określona). Brak? Niedobrze.

    "W umowie nie ma określonej proporocjonalnej
    odpowiedzialności każdego z tych podmiotów wobec kupującego."

    Kolejny błąd. W umowie powinno być ściśle określone (przynajmniej
    procentowo) kto odpowiada w jakim stosunku.

    "Powiedzmy, że z jednym z nich coś się dzieje (np. plajta). Co wtedy z
    umową? Co ze zobowiązaniami wobec kupującego? Kto w takim układzie w ogóle
    odpowiada np. za zwrot zaliczek na mieszkanie i wedle jakich proporcji?"

    Ponownie powinno być określone. Jest w ogóle jakiś paragraf nt.
    zobowiązań stron? Jeśli nie ma, to sprawa skończy się w sądzie, a wynik
    możesz sobie z fusów wywróżyć.

    Ogólnie takiej umowy się nie podpisuje.

    --
    MZ