    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 18 Jan 2018 08:27:59 -0800 (PST)
    Subject: Re: Dwie sprawy
    From: 9...@g...com

    Dzieki wszystkim za wypowiedzi, w temacie jak i nie w temacie :))
    Jestem z Krakowa i bylbym wdzieczny jakby ktos potrafil mi wskazac dokladne
    adresy abym nie bladzil.

    > Powinienes wysłać urzędowi (organowi) nadrzędnemu nad MOPS wezwanie do
    podjęcia czynności przez organ lub ponaglenie, a po tym wystąpić do WSA ze
    skargą na bezczynność organu (urzędu) z wnioskiem o nałożenie grzywny na organ
    (urząd).

    Mysle ze ponaglenie juz odpada, bo MOPS jednak zareagowal po 6-ciu miesiacach w
    jakims pismie podajac mi kilka adresow innych instytucji do ktorych moge sie
    zglosic o ...pomoc w zwiazku z moim problemem. Czy mozna to uznac za pomoc z ich
    strony skoro skierowali mnie do kogos innego podajac tylko adresy?
    Jak dluga powinna byc zwloka zeby uznac ja za bezczynnosc organu?
    Czy ja moge uzyskac jakies korzysci finansowe z calej tej sytuacji dla siebie
    jesli w koncu WSA nalozylby na nich jakas grzywne?
    Czy WSA moze nalozyc grzywne na konkretnego pracownika a nie na instytucje?

    > Pytanie do publiki: kto jest organem nadrzędnym nad MOPS?

    Rozne decyzje ktore MOPS wysyla tu ludziom maja jakis znak sprawy i numer a sa
    wydawane tu przez Prezydenta Miasta Krakowa, jednak nie ma podanego zadnego
    jego adresu na tych decyzjach. To jaki adres zastosowac do ewentualnych zazalen
    itp?Czy do niego wlasnie pisac o niewlasciwym dzialaniu MOPSu?
    Natomiast od samych juz wydanych decyzji (przez Prezydenta Miasta Krakowa a
    przysylanych ludziom przez MOPS jak to pisza z "upowaznienia Prezydenta") mozna sie
    tu odwolywac do Samorzadowego Kolegium Odwolawczego a potem pewnie do WSA.