    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dura lex, sed lex
    Date: Wed, 1 Nov 2023 17:16:37 +0100
    <uhp5j5$2ui$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <uhp637$jea$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <uhqss2$2ui$6$RTomasik@news.chmurka.net> <uhr49q$13462$1@dont-email.me>
    <uhr5a5$2ui$16$RTomasik@news.chmurka.net>
    <169f1046x4auc$.1eu3jezw5tr3c$.dlg@40tude.net>
    <uhrlqi$2ui$25$RTomasik@news.chmurka.net> <uhrpav$174ru$1@dont-email.me>
    <uhsmp1$2uh$14$RTomasik@news.chmurka.net>
    <uhsno7$g08$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <uhspnh$2uh$21$RTomasik@news.chmurka.net>
    <uhsstv$qf4$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <uhthca$2ui$38$RTomasik@news.chmurka.net>
    <uhti8g$rkl$1$Shrek@news.chmurka.net>

    W dniu 01.11.2023 o 14:07, Shrek pisze:

    > To po co na dwupasmówce migasz?

    Było już napisane tam, gdzie to cytując wyciąłeś. By uprzedzić o
    manewrze poprzedzający pojazd oraz by rzucić okiem, czy nie ma czegoś
    nieoświetlonego.

    > A gdzie twoim zdaniem mógł być, skoro potem był na lewym pasie
    > zapiedalając ponad trzy paczki i robiąc panic braking?

    Mógł być na dowolnym z pasów. Na upartego nawet prawym. Ale opierając
    się na dostępnej w Internecie relacji BMW, to BMW jechało sobie
    środkowym pasem, a ucieczka na lewy była manewrem ratunkowym po tym, jak
    KIA zaczęła zajeżdżać mu drogę. Nie wiem, czy tak było czy nie, tym nie
    mniej nie jest to szczególnie nieprawdopodobna wersja. Widząc
    nieprawidłowo jadący przy lewej krawędzi samochód KIA zblendował go, by
    uprzedzić, że wyprzedza i też niczego złego w tym nie widzę. A być może
    blendował, bo zauważył, że tamten zaczyna zmieniać pas pomimo tego, że
    on tym pasem jedzie. Przy czym to kwestia poboczna, bo kluczową jest,
    gdzie było BMW.

    --
    (~) Robert Tomasik