    From: GK <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Droga konieczna - jak to będzie w tym przypadku?
    Date: Wed, 10 Mar 2010 12:39:10 +0100

    Piotr Fonon pisze:
    > A budynki były wtedy? Jeśli tak, to przy podziale ustanowiono zapewne
    > służebność drogi. Jeśli nie - ten co wybudował budynek tak, że nie może
    > się dostać do niego ma problem. Jakieś decyzje administracyjne - o
    > podziale działki, pozwolenia na budowę itp. były wydawane. Tam trzeba
    > szukać na początek.
    > f.

    Nic nie było ustanawiane. Nie ma żadnej służebności. Kiedyś jeszcze od
    strony ulicy stały budynki i płot zagradzający dojście do drogi, tak że
    przechodziło się częściowo przez jedną działkę, a potem przez działkę
    sąsiada - takie wspólne podwórko z częściowo tylko ogrodzonymi ogródkami
    i przejściem pomiędzy domami. Teraz jednak części zabudowań już nie ma,
    ani płotów.
    Interesuje mnie zasadność potencjalnego wyznaczania drogi koniecznej
    skoro działka ma dostęp do drogi publicznej a jedynie wejście jest od
    drugiej strony. Czy to w ogóle ma sens? Ja rozumiem, że ktoś nie ma
    dostępu do drogi publicznej i musi przechodzić przez inną działkę, ale w
    sytuacji że ma dostęp tylko wejście jest z innej strony? Ma blokować
    komuś kawałek gruntu "bo on musi mieć dojście do domu"? Przecież ma,
    tyle, że brakuje mu drzwi od tej właściwej strony. Na dodatek musiałby
    występować do właścicieli dwóch działek o wyznaczenie takiej drogi.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz