  • Data: 2010-03-10 01:35:23
    Temat: Re: Droga konieczna - jak to będzie w tym przypadku?
    Od: GK <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Fonon pisze:
    > A jak doszło do takiej sytuacji?
    > f.

    Ciężko powiedzieć, ale kiedyś całość to była jedna działka podzielona
    wzdłuż na 3 wąziutkie kawałki o szerokości 8 metrów. Na środkowej
    działce stoi dom na całej szerokości. Zwyczajowo mieszkańcy tego domu
    przechodzili przez działkę obok idąc do ulicy, chociaż gdyby mieli drzwi
    od strony ulicy nie musieli by tego robić. Co ciekawsze, ta działka obok
    składa się z dwóch działek, jednej od strony ulicy na całej szerokości i
    drugiej w głębi. Tak więc mieszkaniec sąsiedniego domu musi przejśc
    najpierw przez kawałek tej dalszej działki, która sama w sobie nie
    dostępu do drogi a potem przez tą drugą działkę przy drodze lub też może
    iść dalej po swojej działce.
    Sytuacja jest pokomplikowana. Na tej działce w głębi mieszkają moi
    rodzice. Miałem zamiar uzdrowić całą sytuację stawiając ogrodzenie a
    potem występując do sądu o ustanowienie drogi koniecznej na działce tej
    od drogi. Ale nie chciałbym aby sąsiad korzystał z mojej działki i z
    tamtej drogi. On ma dostęp do drogi publicznej tylko nie ma drzwi.
    Tylko nie wiem jak to wygląda od strony prawa.
    Rysunek poglądowy jest tutaj: http://www.8-bit.pl/dzialka.jpg

    Pozdrawiam,
    Grzegorz