  • Data: 2010-04-09 13:47:52
    Temat: Re: Droga i jej użytkownik - jakie prawa i obowiązki?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 7 Apr 2010, WaskiDiver wrote:

> [...]

    BTW: ale 201 KC wspomina o "zgodzie" nawet przy zwykłym zarządzie.

    A tak BTW: a 207 się nie nadaje?
    Patrzę na to tak: pożytkiem jest prawo uzyskiwania przychodu
    z najmu i dzierżawy.
    Skoro współwłaściciel oddał to prawo za darmo, to część przypadająca
    na niezapytanego stanowi jego szkodę.

    Z kolei użytkownik załatwił sprawę częściowo: uzyskał świadczenie
    "połowicznie". Drugą połowę ekhm... wyłudza.

    [...]

    Hm...
    Skoro *nie* art.59KC (bo jak rozumiem, nie sprzeciwiasz się na
    zasadzie "bo nie będę mógł coś tam..."), to trzeba wybierać
    między art.104 i 363 a sumą art.140 i 207 (+ew.363) ?
    (znaczy albo uznać że umowa jest nieważna i zażądać zaprzestania
    jej wykonywania a za czas "wymuszenia" żądać odszkodowania, albo
    zażądać wynagrodzenia od korzystającego bądź odszkodowania od
    współwłaściciela)

    > I jak tam??
    > Nikt?? Nic??

    No, usiłuję zamieszać, może mnie skrytykują ;)

    pzdr, Gotfryd