  • 1. Data: 2008-04-03 07:34:57
    Temat: Dowod osobisty - obowiazek posiadania
    Od: "Kelman" <n...@s...com>

    Witam,

    Od dziecka zastanawial mnie obowiazek posiadania(wyrobienia) dowodu
    osobistego. Oczywiscie w wieku 18lat taki dokument wyrobilem, aby uniknac
    grzywny, badz kary wiezienia.
    Z tego co kojarze, to na grupie dyskutowaliscie kiedys o obowiazku
    meldunkowym - chyba konkluzja byla taka, ze jest to niezgodne z jakimis
    unijnymi przepisami. Czy taka sytuacja jest analogiczna z dowodem osobistym?
    Pomijem oczywiscie wszystkie utrudnienia z powodu nieposiadania tego
    dokumentu.
    Dla mnie to troche dziwne, zeby za brak chceci wyrobienia dowodu
    osobistego mozna spedzic cale zycie w wiezieniu.

    Pozdrawiam
    Kelman

  • 2. Data: 2008-04-03 08:28:18
    Temat: Re: Dowod osobisty - obowiazek posiadania
    Od: ">>Galeon<<" <b...@p...pl>

    Kelman pisze:

    > Dla mnie to troche dziwne, zeby za brak chceci wyrobienia dowodu
    > osobistego mozna spedzic cale zycie w wiezieniu.

    Dziwi cie karanie za brak dowodu ?

    Ta caly zycie w wiezieniu....

  • 3. Data: 2008-04-03 09:09:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 03 Apr 2008 09:34:57 +0200, Kelman napisał(a):

    > Dla mnie to troche dziwne, zeby za brak chceci wyrobienia dowodu
    > osobistego mozna spedzic cale zycie w wiezieniu.

    To mo że być trudne. Podobno przy zgłoszeniu sie do odbycia kary tzreba
    się wylegitymowac dowodem. ;)

  • 4. Data: 2008-04-03 11:58:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Kelman" <n...@s...com> napisał
    > Dla mnie to troche dziwne, zeby za brak chceci wyrobienia dowodu
    > osobistego mozna spedzic cale zycie w wiezieniu.

    bez przesady, to wykroczenie.

  • 5. Data: 2008-04-03 12:48:15
    Od: "Kelman" <n...@s...com>

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Kelman" <n...@s...com> napisał
    >
    > bez przesady, to wykroczenie.

    Kto:
    1) uchyla sie od obowiazku posiadania lub wymiany dowodu osobistego,
    podlega karze ograniczenia wolnosci do 1 miesiaca albo karze grzywny.

    czyli mozna pojsc do wiezienia na jeden miesiac, a potem miec spokoj na cale
    zycie ?

  • 6. Data: 2008-04-03 12:50:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kelman pisze:
> [...]
    >
    > czyli mozna pojsc do wiezienia na jeden miesiac, a potem miec spokoj na cale

    Mylisz ograniczenie wolności z pozbawieniem wolności. Ograniczenie
    wolności nie oznacza więzienia, mogą to być np. prace społeczne.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2008-04-03 13:02:47
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 03 kwiecień 2008 14:48
    (autor Kelman
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ft2jp3$moj$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

> [...]
    > podlega karze ograniczenia wolnosci do 1 miesiaca albo karze grzywny.
    >
    > czyli mozna pojsc do wiezienia na jeden miesiac, a potem miec spokoj na

    No jak się przestaniesz uchylać. :D Jak się uchylasz nadal to recydywa.
    Przecie jak ktoś kradnie prąd czy np. sygnał z kablówki to nie znaczy że raz
    go ukarzą a potem se będzie do woli darmo korzystał.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 8. Data: 2008-04-03 20:25:16
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    > To mo że być trudne. Podobno przy zgłoszeniu sie do odbycia kary tzreba
    > się wylegitymowac dowodem. ;)

    chyba, że policja poświadczy tożsamość;)

    pzdr,
    dkzzzzzzzzzz.