  • 1. Data: 2008-04-03 06:58:59
    Temat: Darmowy HotSpot -wymagane logi?
    Od: "jerry" <j...@i...com.pl>

    Zastanawiamy się nad zrobieniem darmowego internetu w obrebie rynku pewnego
    miasteczka.
    Chodzi mi po głowie, ze w takim przypadku musze miec jakieś logi kto sie
    podłaczał itp...
    Gdzies to jest jakoś przytępnie opisane?

    pozdrawiam

    Jerry

  • 2. Data: 2008-04-03 07:07:50
    Temat: Re: Darmowy HotSpot -wymagane logi?
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "jerry" <j...@i...com.pl> pisze:

    > Zastanawiamy sie nad zrobieniem darmowego internetu w obrebie rynku pewnego
    > miasteczka.
    > Chodzi mi po g?owie, ze w takim przypadku musze miec jakie? logi kto sie
    > pod?acza? itp...

    To jest grupa xxx.prawo. Dopóki nie znasz i nie podajesz *konkretnego*
    uregulowania *prawnego* to nic nie wiesz a tylko przypuszczasz i
    sprawdzasz.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Żyj niezauważony!

  • 3. Data: 2008-04-03 07:13:17
    Od: bokomaru <k...@b...pl>

    jerry wrote:
    > Gdzies to jest jako? przytepnie opisane?

    ustawa PT. swiadczac uslugi dostepu do Internetu stajesz sie
    automatycznie operatorem telco. W ustawie PT jest dokladnie opisane,
    jakie dane musisz przechowywac i komu je udostepniac.
    przygotuj sie na jeszcze jedno - jesli hotspot bedzie oficjalny (tzn.
    bedzie za tym stala firma czy miasto) to spodziewac sie mozesz skargi
    dowolnego z operatorów dzialajacych na tamtym terenie o czyn nieuczciwej
    konkurencji.

    --
    bartek

  • 4. Data: 2008-04-03 07:21:08
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "bokomaru" <k...@b...pl> napisał w wiadomości

    > ustawa PT. swiadczac uslugi dostepu do Internetu stajesz sie automatycznie
    > operatorem telco. W ustawie PT jest dokladnie opisane,

    Ale niekoniecznie publicznym w rozumieniu ustawy. Czyli logi nie są
    konieczne.

> [...]
    > bedzie za tym stala firma czy miasto) to spodziewac sie mozesz skargi
    > dowolnego z operatorów dzialajacych na tamtym terenie o czyn nieuczciwej

    Raczej szybkiego zamknięcia biznesu przez komornika za niezapłacony VAT od
    darmowych usług.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2008-04-03 08:44:17
    Od: bokomaru <k...@b...pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > Ale niekoniecznie publicznym w rozumieniu ustawy. Czyli logi nie są
    > konieczne.

    musiałby być limitowany dostęp, a to nie pasuje do "darmowy hotspot"
    Za PT: 29) publiczna sieć telekomunikacyjna - sieć telekomunikacyjną
    wykorzystywaną głównie do świadczenia publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych;

    > Raczej szybkiego zamknięcia biznesu przez komornika za niezapłacony VAT
    > od darmowych usług.

    to też, tym niemniej niektore miasta dogadaly sie i z opami, i z US
    (Gdańsk np), a w niektorych dostep jest limitowany (resman w Rzeszowie).

    --
    bartek

  • 6. Data: 2008-04-03 23:35:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Apr 2008, Jan Werbiński wrote:

    > Raczej szybkiego zamknięcia biznesu przez komornika za niezapłacony VAT od
    > darmowych usług.

    To nie jest takie oczywiste.
    IMHO najpierw musiałaby być kara za nielegalne postępowanie "szkodliwe
    dla konkurencji".
    Podstawą do czepiania się o VAT jest zróżnicowanie świadczenia tak, że
    niektórzy będą u Ciebie płacić, a niektorzy nie.
    Fiskus już raz spróbował wojny z freewarem (właśnie z VATem, i nic to,
    że podatnik sam sobie założył pętlę na szyję - US nie jest od wykorzysty-
    wania okazji, tylko od przestrzegania prawa, przynajmniej formalnie)
    i to właśnie metodą "porównania z podobnym świadczeniem".
    Wniosek: figa.
    Jak KAŻDY, ale DOSŁOWNIE KAŻDY może NA TAKICH SAMYCH WARUNKACH skorzystać
    za darmo, to znaczy że wartość rynkowa tego swiadczenia wynosi zero.
    I fakt, że ktoś inny sprzedaje podobną usługę za X złotych (przypadkiem,
    w rozumieniu VAT, programy stanowią usługę :)) nie znaczy NIC.

    Jak na razie, z tego co widziałem, jedyną drogą "ataku" (ale w opisie
    nie chodziło o polskie przykłady, lecz "ogólnie w Unii") jest czepienie
    się nieuczciwej konkurencji, dumpingu i czego tam by jeszcze można,
    czyli ogólnie podważenie *legalności* takiego udostępniania
    (jako zabronionego przez przepisy o konkurencji).
    Wtedy VAT może rzeczywiście "łupnąć" (bo w ustawie jest zapis, że
    należy się niezależnie od legalności czynności), zgoda.
    Ale drogą uznania darmowości za nielegalną, a nie (tylko) świadczenia
    za nieodpłatne!

    pzdr, Gotfryd