  • Data: 2010-06-10 17:51:41
    Temat: Re: Doręczenie nie adresatowi
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    .B:artek. pisze:

    > No właśnie. To przewoźnik musi mi udowodnić, że jego regulamin, w którym
    > w punkcie 51 napisał sobie, że doręczenie sąsiadowi jest w porządku nie
    > został mi "oznajmiony", tylko że miałem wpływ na ukształtowanie umowy w
    > ten sposób. Sęk właśnie w tym, że wzorce umowne nie zawsze wiążą
    > konsumenta.

    GLS ma okropną stronę rodem z lat '90, więc wiele się z niej nie można
    dowiedzieć, ale z tego co czytałem w innych źródłach, to doręczenie
    zastępcze jest opcją którą można wyłączyć.

    A nawet jeśli nie, to do uznania ją za klauzulę niedozwoloną jeszcze
    daleko. Jest wiele innych usług pocztowych, w których odpowiedzialność
    przewoźnika jest mniejsza, albo i żadna, a istnieją i mają się dobrze.

    --
    Liwiusz