  • Data: 2010-06-11 06:08:03
    Temat: Re: Doręczenie nie adresatowi
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    .B:artek. pisze:

    > Poszukałem i niżej wskazałem art. 26 Prawa pocztowego. Jakiś komentarz z
    > Twojej strony a propos doręczenia listu przez pocztę sąsiadowi adresata?

    Nie wiem, czy zauważyłeś, ale nie rozmawiamy o poczcie.

    > Normalnie, tak jak istnieje. Listonosz wrzuca list do skrzynki adresata,
    > a nie do skrzynki sąsiada, bo taki ma obowiązek.

    Ale jak nie wrzuci, bo po drodze okradnie, to poczta żadnej
    odpowiedzialności nie ponosi - i o to chodziło, a nie o to, czy da
    sąsiadowi, bo twierdziłeś, że taka ograniczona odpowiedzialność poczty
    jest niezgodna z prawem.

    > Nie mieszam, tylko podaję podstawę prawną zarówno dla przesyłek
    > kurierskich (Prawo przewozowe), jak i pocztowych (Prawo pocztowe). Ty mi
    > się nie zrewanżowałeś. Nadal nie wiem skąd twierdzisz, że
    > kurier/listonosz może sobie oddać przesyłkę sąsiadowi adresata. Bo tak
    > ma napisane w swoim regulaminie? A ja napiszę w swoim regulaminie, że
    > listonosza obłożę po pysku jak mi tak zrobi. Też mogę?

    Już pisałem - umawiam się z kimś, że dostarczy paczkę do adresata,
    albo do jego sąsiada. Uważasz, że taka umowa jest nieważna?

    --
    Liwiusz