    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dopalacze kontra polskie urzędasy 3:2
    Date: Wed, 04 Feb 2009 15:09:58 +0100

    W odpowiedzi na pismo z środa 04 luty 2009 14:29
    (autor Adam Wysocki
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g...@n...chmurka.net>):

    > Od tego mają rodziców.

    No i? Ja miałem. Nie pomogło. Dilowali papierosami, to zacząłem palić. Jakby
    dilowali czymś innym, może bym wziął. Na szczęście legalne były tylko
    fajki. Ale gdyby ich nie było, to bym nie zaczął palić.

    W tej chwili kioski dilerskie są wręcz w szkołach i żaden opór rodziców ani
    nauczycieli nie pomaga, bo trzeba by chodzić za młodym cień w cień.

    > Więc niech państwo w końcu przestanie chronić go przed samym sobą.

    Jak pisałem, nie chodzi o ochronę tylko przed samym sobą, ale o ochronę
    innych, w tym również dzieci. Poza tym, jeżeli ktoś jest idiota, to nie
    należy mu pomóc?

    > Dostępność substancji psychoaktywnych dla dzieci to osobny temat,

    Ale to nie jest osobny temat. To dzieci zaczynają brać. Nikt o zdrowym
    umyśle dorosłego nie zacznie brać. Biorą dzieci i niedorozwinięci umysłowo.
    Łatwy dostęp dla dorosłych, oznacza łatwy dostęp dla dzieci. Kontrprzykładem
    na wszystkie wasze argumenty są papierosy. Bardzo szkodliwy narkotyk,
    powszechnie używany, także przez dzieci młodzież i sprzedawany pod
    szkołami. I wcale jego legalność nie marginalizuje problemu. I choć nie
    powinien, jest również powszechnie dostępny dla dzieci. Wiem, wiem, inne
    narkotyki również w jakimśtam stopniu pewnie są. Ale ja np. się nie
    zetknąłem, więc jednak nie aż tak jak fajki.

    > spór
    > jest o legalność tych substancji dla dorosłych, którzy (takie również jest
    > założenie) będą korzystali z nich nie narażając nikogo (a jeżeli nie będą,
    > to karać, tak samo jak pijanych kierowców).

    Niestety to jest utopia. Walka z alkoholem idzie słabo. Jak dojdzie do tego
    jeszcze walka z legalnymi narkotykami, to będzie przesrane.

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2