  • 1. Data: 2005-07-29 13:23:08
    Temat: Domena dolby.pl
    Od: Michał Górniewski <t...@w...pl>

    Witam.

    Chcialbym otwprzyc sklep internetowy pod adresem dolby.pl jakie sa
    kwestie prawne co do tej nazwy i moich mozliwosci dzialania (czy np moja
    firma moze nazywac sie dolby.pl)

    Na stronie dolby.com nie znalazlem konkretnych informacji odnosnie
    uzywania samego slowa dolby.

    http://dolby.com/professional/licensing_trademark/us
    ing_trademark.html

  • 2. Data: 2005-07-29 13:50:20
    Temat: Re: Domena dolby.pl
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Michał Górniewski <t...@w...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > Witam.
    >
    > Chcialbym otwprzyc sklep internetowy pod adresem dolby.pl

    Musisz, naprawdę musisz używac cudzej nazwy do własnej firmy??

    jakie sa
    > kwestie prawne co do tej nazwy i moich mozliwosci dzialania (czy np
    > moja firma moze nazywac sie dolby.pl)

    Jak wyżej - po co?

    > Na stronie dolby.com nie znalazlem konkretnych informacji odnosnie
    > uzywania samego slowa dolby.
    >
    > http://dolby.com/professional/licensing_trademark/us
    ing_trademark.html

    No to kiepsko szukałeś
    ATSD rżniesz pogiętego, czy faktycznie jesteś taki pogięty?

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 3. Data: 2005-07-29 14:33:37
    Od: Michał Górniewski <t...@w...pl>

    Roman Rumpel wrote:

    > Musisz, naprawdę musisz używac cudzej nazwy do własnej firmy??

    "Dolby" to nazwa firmy? Zresztą nie chodzi mi o nazwę firmy tylko o
    _adres_ internetowy dolby.pl

    > jakie sa

    > Jak wyżej - po co?

    Tutaj rozumiem, że firma _nie_może się tak nazywać.

    ing_trademark.html

    > No to kiepsko szukałeś

    Chodzi mi o samo słowo "dolby" (głównie w kontekście strony o tym
    adresie). Czy samo słowo jest "zarezerwowane" czy tylko logo Dolby?

    > ATSD rżniesz pogiętego, czy faktycznie jesteś taki pogięty?

    Nie wiem, może - po prostu się na tym nie znam (nie wiem np. czy tak
    samo jest ze słowem "Stereo"?).

  • 4. Data: 2005-07-29 14:36:51
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Michał Górniewski" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, może - po prostu się na tym nie znam (nie wiem np. czy tak samo
    > jest ze słowem "Stereo"?).

    a czy tak trudno skorzystac z google np i sie dowiedziec??

    Prosze:
    http://www.uprp.pl/patentwebaccess/databasechoose.as
    px?language=polski
    strona Urzedu Patentowego w Polsce

    Nazwa Dolby jest nazwa zastrzezona

    Jacek

  • 5. Data: 2005-07-29 15:06:06
    Od: Michał Górniewski <t...@w...pl>

    castrol wrote:

    > a czy tak trudno skorzystac z google np i sie dowiedziec??

    No tak, w google może i jest wszystko, ale trzeba wiedzieć czego szukać
    (Równie dobrze mógłby się "przekopać" przez wszystki kodeksy i ustawy,
    które mają związek z prawem patentowym).

    > Prosze:
    > http://www.uprp.pl/patentwebaccess/databasechoose.as
    px?language=polski
    > strona Urzedu Patentowego w Polsce
    >
    > Nazwa Dolby jest nazwa zastrzezona

    Dziękuje, ale to nie rozwiązuje problemu. W tej bazie figuruje również
    słowo "stereo" (zarówno jako znak "słowny" i "słowno-graficzny"), a
    ponadto jest tam znak "stereo.pl", zarajestrowany przez kogoś zupełnie
    innego.

  • 6. Data: 2005-07-29 15:38:41
    Od: MiKeyCo <m...@...pl>

    Roman Rumpel napisał(a):
    > Musisz, naprawdę musisz używac cudzej nazwy do własnej firmy??

    Co do tego się zgadzam w zupełności.

    ing_trademark.html

    Znaki 'dolby' i 'dolby.pl' to dwa zupełnie inne znaki. Istnieje fakt
    podobieństwa, być może podmioty posiadające do nich prawa działałyby w
    tych samych branżach, lecz to są dwa różne znaki. Tak jak 'Coca-cola' i
    'Blabla-cola'. Fakt, że człon najistotniejszy jest tożsamy...

    Nocniki pod tą domeną i takim znakiem może napewno sprzedawać.

    --
    pzdr
    MiKeyCo

  • 7. Data: 2005-07-29 16:24:19
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > tych samych branżach, lecz to są dwa różne znaki. Tak jak 'Coca-cola' i
    > 'Blabla-cola'. Fakt, że człon najistotniejszy jest tożsamy...

    jak juz dajesz przyklad to analogiczny,
    Coca-cola
    Coca-cola.pl

  • 8. Data: 2005-07-29 16:41:10
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    MiKeyCo <m...@...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    > Nocniki pod tą domeną i takim znakiem może napewno sprzedawać.

    Nie, napewno NIE może.
    Dolby jest z pewnoscią znakiem powszechnie znanym a jako taki jest chroniony
    poza granicami podobienstwa towarów.
    Jest to wprost deprecjacja znaku towarowego, a ponadto czyn nieuczciwej
    konkurencji. Ja bym na miejscu uprawnionego ze znaku dolby natychmiast
    zablokował takie używanie. Były kiedyś próby sprzedawania trutki na szczury
    pod znakiem Chanel. Zgadnij jak się skończyły?

    Powraca myśl, dlaczego cwaniaczek jeden nie chce sam zapracować na swoje
    dobre imię tylko zaczyna od pasożytnictwa na cudzej renomie ( tak to się
    dokładnie nazywa)?

    Do roboty - wymyśleć coś samemu, samemu rozpropagować, a nie podszywać się
    pod innych,rżnąc głupa, że przecież nie bedzie tych "ustaw patentowych "
    (sic!) czytał.

    Bleh

  • 9. Data: 2005-07-29 16:43:44
    Od: MiKeyCo <m...@...pl>

    Przemek R... napisał(a):
    > jak juz dajesz przyklad to analogiczny,
    > Coca-cola
    > Coca-cola.pl

    Z tym, że przykład nie dotyczył domen a znaków zastrzezonych w
    ogólności. I tego jak można wykorzystać człon w bardziej złożonym znaku.

    A przykładu Coca-cola.pl przypiąć do tego w żaden sposób nie można,
    jest to marka zdecydowanie bardziej rozpoznawalna, więc zarzut
    świadomego wykorzystania podobieństwa jest istotniejszy. W dodatku
    coca-cola to znak wykorzystywany wyłącznie przez jedną firmę do
    oznaczenia jednego produktu (w kilku odmianach). A dolby to co najwyżej
    znak zastrzezony technologii licencjonowanej przez wiele firm i
    wykorzystywanej w przeróżnych urządzeniach. Identyfkacja znaku nie wiąże
    się z konkretnym produktem a ich klasą. Identyfikacja ta jest
    zdecydowanie bliższa branży, klasy czy fukcjonalności produktu. W żadnym
    wypadku identyfikacja nie wiąże się z konkretnym produktem.

    A więc pod taką marką i domeną możnaby się pokusić o sprzedaż towarów
    wykorzystujących tę technologię. Być może powstał by spór o prawa
    użycia, lecz trudno zarzucić złą wolę stronie, która używa znaku
    zastrzeżonego do dystrybucji towarów legelnie wykorzystujących ten
    właśnie znak. Co najwyżej można się pokusić o adnotację w regulaminie,
    że Dolby jest zastrzeżonym znakiem, do którego prawa posiada ...

    Istotny jest też fakt licencjonowania 'dolby' głównie (wyłącznie?) na
    użytek w produktach a nie usługach.

    --
    pzdr
    MiKeyCo

  • 10. Data: 2005-07-29 17:06:26
    Od: MiKeyCo <m...@...pl>

    Roman Rumpel napisał(a):
    > Nie, napewno NIE może.

    Myślę, że zdecydowanie przesadzasz, a w części nie masz racji.
    Absolutnie nie wspomniałem o produktach pod taką marką, a jedynie o
    sprzedaży (sklepie/firmie), gdyż o to chodziło w pytaniu.

> [...]
    > zablokował takie używanie. Były kiedyś próby sprzedawania trutki na
    > szczury pod znakiem Chanel. Zgadnij jak się skończyły?

    Była to sprzedaż trutki pod znakiem 'Chanel', a nie trutki o innej
    marce w sklepie internetowym występującym pod, zarejestrowanym lub nie,
    znakiem "Chanel.pl". Zważ to, bo o to chodziło.

    W dodatku w pierwotnym pytaniu raczej chodzi o sprzedaż produktów
    legalnie wykorzystyjących znak 'Chanel' pod adresem internetowym
    'Chanel.pl'. Ja pokusiłem się o dalsze posunięcie i sprzedaż nocników
    pod adresem internetowym 'Chanel.pl'. Znak 'Chanel.pl' dotyczy sklepu a
    nie produktów.

    A zarzutu nieuczciwej konkurencji do sprzedaży legalnych perfum
    'Chanel' w sklepie pod adresem 'Chanel.pl' na pewno nie można podnieść.
    A o to zdaje się chodziło w pytaniu Michała - chciał zapewne sprzedawać
    w swoim sklepie produkty z legalnym logo Dolby. Zarzut nieuczciwej
    konkurencji możnaby podnieść dopiero w przypadku sklepu 'Chanel.pl'
    dystrybuującego nocniki, ale imho jest to bezpodstawne - w jaki sposób
    on kunkuruje z posiadacczem praw do perfum Chanel? Byłoby to co najwyżej
    bezpodstawnym wykorzystaniem znaku zastrzeżonego, ale jak podkreśliłem
    'Chanel' i 'Chanel.pl' to nie to samo. Sklep musiałby jednak mieć
    wyraźnie dystansowaną swoją markę w stosunku do marki 'Chanel' i
    konsekwentnie zawsze używać swojego znaku 'Chanel.pl'.

    --
    pzdr
    MiKeyCo