    From: "--<<red>>--" <...@...qq>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dobrowolne poddanie się karze
    Date: Fri, 14 Oct 2005 21:02:17 +0200

    Użytkownik "Zbłądzony" <x...@...x> napisał w wiadomości
    news:dintdp$t5s$1@opal.futuro.pl
    > Czy sąd podczas rozprawy może zmienić karę z wniosku o dobrowolne
    > poddanie się karze!
    > Sytuacja jest następująca: Prokurator żąda w akcie oskarżenia 2 lata w
    > zawieszeniu + grzywny! Taki też był mój wniosek!
    > Czy sąd może zmienić karę np. zawieszenie zamienić na areszt??
    > Proszę o pomoc.

    Jesli sad uzna, ze nie zachodza podstawy do wydania wyroku w trybie 335 kpk
    (ewent. 387 kpk), albo proponowana kara jest za wysoka/niska to po
    przeprowadzeniu rozprawy moze wydac dowolny wyrok (oczywiscie zgodnie z
    przepisami). W rzeczywistosci sadowi nie bedzie sie po prostu chcialo wnikac
    w szczegoly i narazac np. na apelacje stron (wtedy bedzie mial dodatkowa
    prace przy pisaniu uzasadnienia). Wyda wiec wyrok zgodnie z wnioskiem i
    odhaczy numerek.

    red