    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Do kogo należą wolne (dzikie) koty?
    Date: Wed, 11 Dec 2013 20:25:31 +0100

    Użytkownik "Grzegorz" napisał
    >Jednemu lokatorowi ze spółdzielni odwaliło i napisał

    Jakby tak tobie porysowaly ... :-)

    >pismo do administracji spółdzielni, że koty
    >porysowały mu karoserię auta i w związku z tym
    >domaga się ich usunięcia i grozi spółdzielni
    >procesem o odszkodowanie.
    >Czy to, że kocia budka jest na terenie spółdzielni
    >to czyni tę instytucję odpowiedzialną za ew.
    >domniemane "kocie" szkody?*

    Jest taki zapis w KC "Art. 431.
    § 1. Kto zwierzę chowa albo się nim posługuje, obowiązany jest do
    naprawienia wyrządzonej przez nie szkody niezależnie od tego, czy było
    pod jego nadzorem, czy też zabłąkało się lub uciekło, chyba że ani on,
    ani osoba, za którą ponosi odpowiedzialność, nie ponoszą winy. "

    Budke mozna potraktowac za chowanie (wykazac ze ustawila
    spoldzielnia), ewentualna odpowiedz spoldzielni ze koty sa dobre, bo
    lapia myszy tez wydaje sie podstawa do odszkodowania :-)

    Ale jesli nie o pieniadze tu chodzi ... zglosic do Strazy Miejskiej.
    Oni sa od lapania bezpanskich zwierzat.
    I dopilnowac aby sie wywiazali z obowiazkow :-)

    >Czy ja idąc tym tokiem rozumowania też mogę
    >pozwać spółdzielnię za to, że ptaki (dzikie)
    >obesrały mi auto, z drzewa rosnącego na
    >terenie spółdzielni i domagać się ich usunięcia?

    Jakby drzewa nie bylo ... tylko uwazaj, bo spoldzielnia postawi zakaz
    zatrzymywania :-)

    J.