  • 1. Data: 2010-02-02 14:46:10
    Temat: Dni służb mundurowych policzone!
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

    Witam,

    Właśnie z radością przeczytałem informację na portalu WP. Zapraszam do ciekawej
    i obiecującej lektury. Zwróćcie uwagę Państwo, jakie komentarze znajdują się pod
    artykułem (z wyjątkiem tych wulgarnych). Społeczeństwo przejrzało na oczy.

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1355,title,Po-15-latach-
    zyja-na-nasz-koszt-to-niesprawiedliwe,wid,11916743,w
    iadomosc.html

  • 2. Data: 2010-02-02 15:47:08
    Temat: Re: Dni służb mundurowych policzone!
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > ciekawej i obiecującej lektury. Zwróćcie uwagę Państwo, jakie komentarze
    > znajdują się pod artykułem (z wyjątkiem tych wulgarnych).

    Większość bardzo niepochlebnych dla rzecznika.
    Służba to nie to samo co praca. To raz.
    A dwa- taka zmiana może dotyczyć tylko nowo przyjmowanych, gdyż już będący w
    służbie mają podpisany z państwem polskim kontrakt w którym jak wół widnieje
    MOŻLIWOŚĆ przejścia na 40% emeryturę po 15 latach służby. Jak to taki raj to
    dlaczego jest aż tyle wakatów??
    A nowych, tych bez "przywileju" emerytalnego prawie nie będzie. Wniosek-
    druga Somalia ;))

    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2010-02-02 15:55:15
    Od: ww <s...@o...eu>

    W dniu 2010-02-02 15:46, Piotr Zawiły pisze:
> [...]
    > przejrzało na oczy.
    >
    > http://wiadomosci.wp.pl/kat,1355,title,Po-15-latach-
    zyja-na-nasz-koszt-to-niesprawiedliwe,wid,11916743,w

    Dobre, 65-latek na patrolu w Afganistanie ścigający na piechotę Taliba.
    Czekam teraz na pozwolenie na broń aby bronić się samemu bo na WP nie
    będzie można liczyć.
    WW

  • 4. Data: 2010-02-02 16:11:12
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

    Użytkownik "ww" <s...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czekam teraz na pozwolenie na broń aby bronić się samemu bo na WP nie będzie
    A może dobrym rozwiązaniem byłoby jednak, aby: (...)"gdy rodzaj pracy
    uniemożliwia jej wykonywanie do ustawowego wieku emerytalnego, powinien być
    specjalny fundusz na wyuczenie się nowego zawodu."

    Po porostu, ten 65-latek wykonywałby już od dawna jakąś inną pracę, np.:
    zajmowałby się prowadzeniem ewidencji w kancelarii tajnej, albo prowadzeniem
    ewidencji sortów mundurowych w kancelarii mundurowej? Jest wiele pomysłów. Nie
    musi biegać za Talibem w Afganistanie.

  • 5. Data: 2010-02-02 16:24:00
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Większość bardzo niepochlebnych dla rzecznika.

    Większość nieprzychylnych służbom mundurowym. Jakoś tylko nieliczni są
    nieprzychylni RPO i to pewnie Ci, którzy noszą te mundury.

    > Służba to nie to samo co praca. To raz.

    Tzn.?

> [...]
    > MOŻLIWOŚĆ przejścia na 40% emeryturę po 15 latach służby. Jak to taki raj to

    To zależy, gdzie te wakaty występują. Na pewno jest ich dużo w "zielonych
    garnizonach", bo nikt nie chce służyć na zad...u. W większych miastach tego
    problemu nie ma. Ciężko jest dostać się w Krakowie do jakieś jednostki
    wojskowej, ponieważ brak jest etatów :-) To jek to jest: Są te wakaty, czy ich
    nie ma?

    > A nowych, tych bez "przywileju" emerytalnego prawie nie będzie. Wniosek- druga
    > Somalia ;))

    A sprawdź, czy nie będzie. Ja dzwoniłem do WKU i pytałem. Jest bardzo duże
    zainteresowanie służbą w wojsku. Druga Somalia nam nie grozi :-)

    --
    Piotr Zawiły

  • 6. Data: 2010-02-02 16:27:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ww pisze:

    > Dobre, 65-latek na patrolu w Afganistanie ścigający na piechotę Taliba.
    > Czekam teraz na pozwolenie na broń aby bronić się samemu bo na WP nie
    > będzie można liczyć.

    Czy 50-letnim prostytutkom też chcesz wypłacać emeryturę? A co z
    tancerkami baletowymi? Czy widziałeś 60-letniego hiphopowca? Myślę, że
    Hip-Hopowcy też powinni przechodzić na emeryturę w wieku 35 lat.

    Argumenty-dno. Usenet się stacza.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-02-02 16:29:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Nostradamus pisze:

    > Służba to nie to samo co praca. To raz.

    To akurat nie ma żadnego znaczenia. Jeśli państwo chce jakoś
    szczególnie wynagradzać mundurowych, to niech im więcej płaci, tak aby w
    wieku 35 lat mogli żyć do końca życia z oszczędności. A nie, że obiecuje
    gruszki na wierzbie wypłacane przez moje dzieci. Dobry Antek z cudzej torby?

> [...]
    > Jak to taki raj to dlaczego jest aż tyle wakatów??
    > A nowych, tych bez "przywileju" emerytalnego prawie nie będzie. Wniosek-

    To by praktycznie zamykało drogę do jakiegokolwiek podwyższenia wieku
    emerytalnego, a przecież nie od dziś się mówi, że jest to konieczne.

    Zresztą proszę mi pokazać ten KONTRAKT. Podpisany.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-02-02 17:04:29
    Od: WW <s...@o...eu>

    "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> wrote:

    > Po porostu, ten 65-latek wykonywałby już od dawna jakąś inną pracę, np.:
    > zajmowałby się prowadzeniem ewidencji w kancelarii tajnej,

    Kancelaria tajna jest jedna w jednostce a 65 latków będzie wielu i dojdzie
    to tego, że 64 z tajnej wymieni w Afganistanie 65 latka.
    WW

  • 9. Data: 2010-02-02 17:06:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    WW pisze:

    > Kancelaria tajna jest jedna w jednostce a 65 latków będzie wielu i dojdzie
    > to tego, że 64 z tajnej wymieni w Afganistanie 65 latka.

    Ale to nie powód, aby taki żołnierz przechodził na emeryturę.
    Wykonywany zawód to nie jest coś na całe życie.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-02-02 17:14:56
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

    > Kancelaria tajna jest jedna w jednostce a 65 latków będzie wielu i dojdzie
    > to tego, że 64 z tajnej wymieni w Afganistanie 65 latka.
    > WW

    Człowieku, podałem tylko przykład. Może wykonywać każdą inną pracę, nie musi ona
    być stricte związana z jednostką wojskową. Może pracować w każdym innym miejscu
    poza jednostką wojskową. Pokazałem tylko, że nie musi przechodzić na emeryturę
    po 20, czy 25 latach i wieku 50, czy 55 lat. Może zajmować się, po
    przekwalifikowaniu zupełnie czymś innym i nie w JW.