  • 11. Data: 2004-06-19 18:27:18
    Temat: Re: Dłużnik śmieje się z wyroku - co zrobić ?
    Od: "Michal Nowicki" <i...@o...pl>

    > To nie sprawdziles w rejestrze zastawow ( a do dowodu rejestracyjnego to
    juz
    > nie wpisuja zastawu)?

    Coż no nie znam sie na tym. Nie wiedzialem ze tak trzeba w dodatku dlużnik
    to mój sąsiad, którego znam od wielu lat i wydawalo mi sie ze wystarczy
    spisac na pismie ze zastawia i bedzie ok. Przyszedł do mnie i prawie z
    płaczem błagał, żeby mu sprzedać bo musi zasiać inaczej pole bedzie odłogiem
    leżało. Dałem się nabrać :(
    Teraz jestem madrzejszy i nic nie daje na kredyt.

  • 12. Data: 2004-06-19 21:08:02
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Michal Nowicki" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > daje ciągnik rolniczy.
    > Oczywiście dług nie został spłacony, pierwotnie osoba ta zwodziła mnie
    > twierdząc, że odda za tydzień (wielokrotnie). Gdy moja cierpliwość się
    > skończyła usłyszałem wprost, że długu nie odda i już.
    > Oddałem sprawe do sądu i mniej wiecej po roku uzyskałem wyrok oraz
    klauzule
    > wykonalności.
    > Komornik poszedł do dłużnika i oczywiście wrócił z niczym. Gość przepisał
    > wszystko na żone/syna a ciagnik który mi zapisał okazał się już wcześniej

    Na policję iść i pisać (albo iść i złożyć do protokołu) zawiadomienie o
    popełnieniu przestępstwa. Zapewne będzie to można potraktować z art. 286
    albo 297 par 1 KK.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 13. Data: 2004-06-19 21:09:25
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Mateusz Dr" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dla mnie jest oczywistym ze chodzilo o zastaw rejestrowy. Takich rzeczy
    jak
    > ciagnik raczej
    > sie nie zastawia tradycyjnie, z wydaniem rzeczy wierzycielowi lub os. 3 na
    > ktora sie zgodzily.
    > Patrz moj post wyzej

    Do powstania zastawu rejestrowego niezbędny jest wpis do rejestru, więc
    jeśli go nie było, to zastaw rejestrowy nie powstał.

  • 14. Data: 2004-06-19 21:10:21
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "swisio" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > mile misiaki zajmujace sie windykacja dlugow dzielisz sie 50 na 50 % ale
    > zawsze lepsza polowa niz nic a do tego koles bedzie mial w porach wiecej
    niz
    > ten jego ciagnik moze uciagnac :)

    Bzdura - można się tylko samemu narazić na postępowanie karne. Zdecydowanie
    zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa jest najlepszym rozwiązaniem.

  • 15. Data: 2004-06-20 19:23:43
    Temat: Odp: Dłużnik śmieje się z wyroku - co zrobić ?
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Tomasz Waszczynski <w...@w...org> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:cb2ab4$o6r$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    >
    > Do powstania zastawu rejestrowego niezbędny jest wpis do rejestru, więc
    > jeśli go nie było, to zastaw rejestrowy nie powstał.

    ....oraz umowa w formie pisemnej pod rygorem niewanosci..

    A kto powiedzial ze nie bylo?
    Po prostu nie sprawdzil..., choc dziwie sie, ze nie jest wpisany do dowody
    rejestracyjnego..w sumie
    nie wiem czy ciagnik takowy ma.
    Pokaz mi bank ktory przyjmuje zastaw inny niz rejestrowy.

    pozdrawiam
    mdr