  • 1. Data: 2009-07-28 07:37:37
    Temat: Długiżony po jej śmierci
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    Po śmierci żony, dowiedziałem się że miała długi w banku. Co stanie się z połową
    mojego mieszkania spółdzielczego przekształconego we własnościowe. Rozdzielność
    mieliśmy od 2005 r. ale ona od kilku lat nie płaciła za mieszkanie, za wszystko
    płaciłem ja. Co można zrobić, grozi mi licytacja, eksmisja? Jak się
    zabezpieczyć?Pomocy.

  • 2. Data: 2009-07-28 13:08:39
    Temat: Re: Długiżony po jej śmierci
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > płaciła za mieszkanie, za wszystko płaciłem ja. Co można zrobić, grozi
    > mi licytacja, eksmisja? Jak się zabezpieczyć?Pomocy.

    Mieszkanie było współwłasnością?
    Kto jest spadkobiercą żony? Ty, czy ktoś inny?

    --
    Paweł

  • 3. Data: 2009-07-28 13:33:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał wrote:
> [...]
    > płaciłem ja. Co można zrobić, grozi mi licytacja, eksmisja? Jak się

    Nic sie nie stanie z połową twojego mieszkania.

    Jeśli jesteś spadkobiercą, to jej długi są teraz twoimi dlugami, wiec
    musisz jes spłacić i tyle. Przynajmniej narazie nikogo twoje mieszkanie
    nie obchodzi.

  • 4. Data: 2009-07-28 17:27:22
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    twojego mieszkania.

    > Jeśli jesteś spadkobiercą, to jej długi są teraz twoimi dlugami, wiec
    > musisz jes spłacić i tyle.

    Ma pół roku na odrzucenie spadku.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 5. Data: 2009-07-28 17:32:59
    Od: spp <s...@o...pl>

    Nostradamus pisze:

    > twojego mieszkania.

    > Ma pół roku na odrzucenie spadku.

    ... w tym połowy mieszkania ... :(

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-07-28 18:45:11
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    spp pisze:

    > ... w tym połowy mieszkania ... :(

    No tak, połowa mieszkania : 120 000
    Długi: 600 000 ...

    Płakać i zgrzytać zębami !

    6008

  • 7. Data: 2009-07-29 08:40:20
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 28 Jul 2009 20:45:11 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

    > No tak, połowa mieszkania : 120 000
    > Długi: 600 000 ...

    Sorki, ską wiedza ile jest tego długu?
    Autor nie napisał tego...chyba że jakiś post został scancelowany ;)

    A co z wyrażaniem zgody na zaciąganie kredytu przez współmałżonka?
    Kiedy te dugi zaciągnięto? Po ustaleniu rozdzielności czy przed?
    No chyba 600tys nie jest kwotą która łapie się na zarząd zwykły?

  • 8. Data: 2009-07-29 21:02:38
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Herald pisze:

    > A co z wyrażaniem zgody na zaciąganie kredytu przez współmałżonka?
    > Kiedy te dugi zaciągnięto? Po ustaleniu rozdzielności czy przed?
    > No chyba 600tys nie jest kwotą która łapie się na zarząd zwykły?

    Mylisz pojęcia.

    Kwoty wymyśliłem. Kredyt był małżonka i tylko jego ... miał też
    chatę jak dobrze zrozumiałem ...

    Zmarło się małżonkowi - i teraz żywy z dwojga kombinuje jakby to
    w spadku załatwić by rachunek był z samymi plusami i bez
    minusów ...

    No sorry batorry. Jeśli chata warta 200 000 , i mieszkanie warte
    200 000 ;), to przyjmując spadek jest się na zero ;). Można być
    też na minusie, ale to już kwestia odrzucenia czy dobrodziejstwa
    inwentarza.

  • 9. Data: 2009-07-29 21:31:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Michał wrote:
> [...]
    > nie płaciła za mieszkanie, za wszystko płaciłem ja. Co można zrobić,
    > grozi mi licytacja, eksmisja? Jak się zabezpieczyć?Pomocy.

    a z czyjego majątku zostało wykupione mieszkanie?

    warto poszukać dobrego prawnika i podrażyć temat, podczas jakiegoś szkolenia
    prawnik nas uświadamiał (przedsiębiorców) że zobowiązania pieniężne
    sygnowane przez jednego ze współmałżonków są ściągalne tylko z jego majątku
    osobistego, co oznacza, że praktycznie są nie ściągalne :)

  • 10. Data: 2009-07-30 07:45:15
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Powątpiewam, czy mieszkanie (spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu) było we
    współwłasności ułamkowej - zapewne jako współwłasność małżeńska przejdzie jednak w
    całości na Ciebie, co najwyżej połowę wkładu będziesz musiał uzupełnic, jesli ktoś
    zajmie tę połowę (co ponoć się zdarza, choć jest dyskusyjne).
    Najpierw popytaj w spółdzielni, koniecznie weź statut.
    BTW kto był członkiem i na kogo był przydział?
    JaC

    -----