  • 41. Data: 2003-12-10 09:25:54
    Temat: Re: Dług Alimentacyjny
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w
    wiadomości news:br6nvp.2q4.1@p.i.k.i...

    > Właśnie obowiązuje. Chyba rozumiesz, że opieką
    > jako taką nie nakarmisz_ubierzesz_wykształcisz
    > dziecka?. Do tego są potrzebne, oprócz opieki,
    > środki finansowe, a te mają obowiązek zapewnić
    > obydwoje rodziców. (hehe, lub krewni w skrajnych
    > przypadkach)

    ale jest jak wół napisane , ze obowiązek alimentacyjny może być w
    całości lub w części polegać na ( żeby było śmieszniej )
    staraniach ...
    więc jeżeli mama stara się bardzo mocno o utrzymanie lub
    wychowanie to może nie wykładać złamanego grosika

  • 42. Data: 2003-12-10 09:26:33
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    Użytkownik "Idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Skoro w wątku na temat podniesienia alimentów używasz
    > argumentu, że kasę można zastąpić przez osobistą pieczę,
    > to myślałam, że robisz to w jakimś celu :) A nie tylko by
    > zdyskredytować swojego rozmówcę :)

    > Jak sam napisałeś, za każdym razem pojawia się słowo
    > "może". A Andrzej napisał, że rodzice mają obowiązek
    > łożenia na dziecko. Paragraf, który zacytowałeś nie znosi
    > obowiązku łożenia, a tylko zamienia go na inną formę. IMHO
    > Andrzej ma rację, bo napisał o sytuacji ogólniejszej - Ty
    > piszesz o szczególniejszej i próbujesz na tej podstawie
    > udowodnić, że Andrzej nie ma racji.

    w polsce dopuszczalna prędkość 110 km
    - "sytuacja ogólniejsza"

    w polsce dopuszczalna prędkość to 110 na drogach ekspresowych
    - "sytuacja szczególniejsza" ( fajne sformułowanie swoją drogą )

    za słownikiem jezyka polskiego :

    łożyć ndk VIb, ~żę, ~żysz, łóż, ~żył, ~żony
    <ponosić koszty czegoś, opłacać coś, płacić za coś>
    Łożyć na czyjeś utrzymanie, wykształcenie.

    i o to wszystko się rozbija
    jeżeli ktoś dopuszcza inną możliwość nie można twierdzić
    bezwarunkowo że rodzice mają obowiązek łożyć

  • 43. Data: 2003-12-10 09:54:20
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl> napisał w wiadomości
    > no dobra
    > ale dlaczego matka traktowana jest jak prawdziwa bezrobotna , a
    > ojciec jak uchylajacy sie od pracy ???
    > tylko dlatego że okazał się frajerem i kombinował jak mógł
    > zamiast od razu iść z pozwem o obniżenie ?

    O czym Ty mówisz ?? Czy słyszałeś kiedyś o przypadku, żeby w sytuacji
    bezrobotna matka vs. bezrobotny ojciec zasądzono od tego drugiego np. 800
    PLN (pełny koszt utrzymania dziecka) ?? Czy może zasądza się 200-300 PLN
    licząc na to, że matka dołoży resztę ??

    BTW jakiej wysokości Ty płacisz alimenty ??

    pozdrawiam

    Monika

  • 44. Data: 2003-12-10 09:58:07
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    > przepraszam , a na czym mam się w tej materii opierać ?
    > na teorii ??
    > no wybacz

    Wybacz, ale może nie tylko na jednostronnych sytuacjach ?? Może potrafisz
    nieco wyważyć swoje poglądy ??
    Znam przypadek, gdzie facet miał firmę, ale przed sądem utrzymywał, że jest
    bezrobotny bez prawa do zasiłku i bez dochodów.
    I to zapewne nie jedyny przypadek, gdzie mężczyźni ukrywają swoje dochody.
    Czy to oznacza, że mamy mówić tylko o takiej praktyce ??

    pozdrawiam

    Monika

  • 45. Data: 2003-12-10 10:07:41
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

> [...]
    > zasądzono od tego drugiego np. 800 PLN (pełny koszt
    > utrzymania dziecka) ?? Czy może zasądza się 200-300 PLN

    pisze o podwyższeniu świadczenia alimentacyjnego w momencie kiedy
    sytuacja ojca zmienila się diametralnie na minus ...
    800 złotych to koszt utrzymania dziecka ??
    cholera to z czego my z żoną obecnie je utrzymujemy ??
    hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
    dzięki za doinformowanie

    > BTW jakiej wysokości Ty płacisz alimenty ??

    a do czego Ci to ?

  • 46. Data: 2003-12-10 10:11:20
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

> [...]
    > dochodów. I to zapewne nie jedyny przypadek, gdzie
    > mężczyźni ukrywają swoje dochody. Czy to oznacza, że mamy

    ale tu chyba o co innego chodzilo , prawda ?
    o pytanie co w konkretnej sytuacji ma zrobić sąd ....

  • 47. Data: 2003-12-10 10:16:08
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    > i o to wszystko się rozbija
    > jeżeli ktoś dopuszcza inną możliwość nie można twierdzić
    > bezwarunkowo że rodzice mają obowiązek łożyć

    mają łożyć, w ten czy inny sposób - swoją pracę też można przeliczyć na kasę
    i wówczas można powiedzieć, że rodzic (piorący majtki, czytający bajki etc.)
    łoży na utrzymanie (gdyby tego nie robił, trzeba by wynająć kogoś, kto by to
    zrobił). Mają obowiązek łożyć - forma zależy od okoliczności i nie powoduje
    to zniesienia obowiązku.

    pozdrawiam

    Monika

  • 48. Data: 2003-12-10 10:18:45
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

> [...]
    > (gdyby tego nie robił, trzeba by wynająć kogoś, kto by to
    > zrobił). Mają obowiązek łożyć - forma zależy od okoliczności

    zniesienia obowiązku alimentacyjnego nie .
    ale zniesienie obowiązku łożenia , tak

  • 49. Data: 2003-12-10 10:20:01
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

> [...]

    > (gdyby tego nie robił, trzeba by wynająć kogoś, kto by to
    > zrobił). Mają obowiązek łożyć - forma zależy od okoliczności

    ja też mogę sobie podliczyć czas na czytanie bajek , spacer i
    zakupy ?
    jaka jest stawka za godzine ?
    i gdzie znajde sędziego ktory to uwzględni ???

    ps pralke tez mogę włączać jakby co

  • 50. Data: 2003-12-10 14:33:23
    Od: "Idiom" <i...@w...pl>

    > Użytkownik "Idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    >

    > ale tu chyba o co innego chodzilo , prawda ?
    > o pytanie co w konkretnej sytuacji ma zrobić sąd ....

    Mylisz się - chodziło o to czy sąd ma prawo zasądzić alimenty od
    bezrobotnego (a nie o konkretny przypadek - przynajmniej na takim etapie ja
    włączyłam się do dyskusji)

    pozdrawiam

    Monika