eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDlaczego teraz adwokaci i doradcy prawni, kancelarie adwokackie zadały się z lichwiarzami? › Re: Dlaczego teraz adwokaci i doradcy prawni, kancelarie adwokackie zadały się z lichwiarzami?
  • Data: 2016-03-30 23:59:33
    Temat: Re: Dlaczego teraz adwokaci i doradcy prawni, kancelarie adwokackie zadały się z lichwiarzami?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-03-30 o 21:01, z pisze:

    > Nie to nie jest selekcja negatywna tylko selekcja kolesi z naszej bandy.
    > To ogromna różnica.

    Tyle że to nieprawda. W ostatnich latach nabór do zawodu jest spory i
    nie każdemu udaje się potem utrzymać na rynku.

    > Dlatego też nie
    >>

    > Nie ma wyboru. Można wybrać tylko z "naszej bandy"

    Są adwokaci, są radcowie, których jest coraz więcej, jest też cała masa
    "doradców". Wyboru jest bród.

    > Siłą rzeczy jak nie ma wyboru to "wybrańcy" zaniżają jakość swoich
    > usług. Tak jest skonstruowany człowiek. Prawnik też człowiek. :-)

    No tak, tyle że ostatnie lata to właśnie było pójściem w twoim kierunku
    - zawody się mocno otworzyły.

    > To co piszesz jest w sprzeczności z poglądem głoszonym przez lobbystów
    > prawniczych że jak się uwolni zawód to dopiero spadnie jakość.

    Bo spadnie. Ale to nie znaczy, że kto chce, nie będzie mógł zapłacić za
    "ideał". Tylko nie ma powodu, aby każdego zmuszać do zakupu tegoż ideału.

    > Domyślam się zatem że Ty nie lobbujesz :-) i chciałbyś żeby wolny rynek
    > działał :-)

    Zawsze jestem za wolnym rynkiem. Jestem nawet za tym, aby pełnomocnikiem
    kogoś w procesie mógł być dosłownie każdy, a nie tylko adwokat lub
    radca. Bo jakiż jest powód, abym nie mógł sobie wybrać jako pełnomocnika
    pana Heńka, którego znam, bo mi naprawiał kran i mu ufam? (poważnie, bez
    ironii).

    --
    Liwiusz