    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dlaczego polskie przepisy są takie idiotyczne?
    Date: Thu, 15 Apr 2004 11:27:21 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc91.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Aleister" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c5kou6$1ce$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Tymczasowy skład środków strzałowych lokalizuje się w osobnym budynku o
    > specjalnej konstrukcji przeciwwybuchowej
    > mój komentarz: nikt nie wie co to jest konstrukcja przeciwwybuchowa. Co
    > gorsza, może się
    > okazać, że zanim podłoże ładunki będę musiał sobie taki obiekt
    wybudować.

    Konstrukcja przeciwwybuchowa, to taka konstrukcja, która ma ciężkie ściany
    i lekki dach. Jest to zdefiniowane gdzieś w prawie budowlanym
    (niekoniecznie ustawie), ale teraz mi się nei chce szukać. Jeśli nawet coś
    wybuchnie wewnątrz, to większość siły pójdzie w górę i potencjalne
    zagrożenie jest mniejsze.

    Tymczasowy skład materiałow wybuchowych wcale nie musi się znajdować na
    budowie. Jak otwierasz taką firmę, to taki skład budujesz w swojej
    siedzibie. Nikt rozsądny nie będzie tych materuiałów wybuchowych trzymał
    na budowie, bo pomijając właśnie brak odpowiedniego miejsca, to jeszcze
    trzeba to pilnować. Ładunki przywozi się ze sobą, zakłada i odpala. W tym
    czasie teren musi być dozorowany. Po to, by ktoś nie ukradł jakiegoś
    ładunku, albo by jakiś imbecyl nie ukrył się gdzieś w budynku lub jego
    sąsiedztwie.

    > par. 257 punkty 2 i 3.
    > 2. Zabrania się przenoszenia przez jedną osobę skrzynek z materiałem
    > wybuchowym o masie powyżej 25 kg.
    > 3. Przy jednoczesnym przenoszeniu większej ilości skrzynek ze środkami
    > strzałowymi należy zachować odległość co najmniej 5 m między
    przenoszonymi
    > opakowaniami.
    > mój komentarz: jak 25 kilo dynamitu zdetonuje mi w pudełku to szanse na
    > przeżycie będzie miał ten co idzie 50 m odemnie a nie 5.

    Ale w odległości 5 metrów nie zainicjuje już wybuchu tego drugiego
    ładunku. Wiadomo, że to nie powinno wybuchać. Ale przepis ma na celu to,
    by nie było efektu "domina".

    > Pytanie brzmi: Czy ja, jako obywatel mam prawo zaskarżyć takie
    > rozporządzenie wykazując jego idiotyzmy, czy też mam co głuprze rzeczy
    po
    > prostu ignorować i łamać prawo, którego się przestrzegać nie da?

    Ignorować nie masz prawa. Masz prawo czynić wysiłki w celu jego zmiany.
    Czyli pismo do Ministra.