  • 1. Data: 2004-04-15 01:38:55
    Temat: Dlaczego polskie przepisy są takie idiotyczne?
    Od: "Aleister" <a...@o...pl>

    Wyburzanie budynków za pomocą materiałów wybuchowych to bardzo ciekawy
    problem. Pare lat temu przeszedł z pod prawa górniczego (górnicy mieli
    dostęp do cywilnych materiałów wybuchowych) pod prawo budowlane. Efekty
    poniżej.

    Żródło: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 6 lutego 2003 r. w
    sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych
    (Dz. U. z dnia 19 marca 2003 r.).

    Rozdział 19.

    par. 255 punkt 2.
    Tymczasowy skład środków strzałowych lokalizuje się w osobnym budynku o
    specjalnej konstrukcji przeciwwybuchowej
    mój komentarz: nikt nie wie co to jest konstrukcja przeciwwybuchowa. Co
    gorsza, może się
    okazać, że zanim podłoże ładunki będę musiał sobie taki obiekt wybudować.

    par. 257 punkty 2 i 3.
    2. Zabrania się przenoszenia przez jedną osobę skrzynek z materiałem
    wybuchowym o masie powyżej 25 kg.
    3. Przy jednoczesnym przenoszeniu większej ilości skrzynek ze środkami
    strzałowymi należy zachować odległość co najmniej 5 m między przenoszonymi
    opakowaniami.
    mój komentarz: jak 25 kilo dynamitu zdetonuje mi w pudełku to szanse na
    przeżycie będzie miał ten co idzie 50 m odemnie a nie 5.

    par. 262 p.2 2. Inicjowanie sieci ogniowej należy realizować za pomocą
    zapalaczy chloranowych lub zapłonników tarciowych.
    mój komentaż: Tutaj niestety musze pokrótce wyjaśnić. Kiedyś stosowało się
    lonty prochowe (coś podobnego do tych z westernów) i faktycznie odpalało się
    je od odpowiedniej draski. Tyle, że w górnictwie przestano je stosować w
    latach 50 a w wyburzeniach nigdy się ich nie stosowało. Za po stosuje się
    inne lonty (tak zwane "lonty detonujące") których odpalenie od "zapłonnika
    tarciowego" skończyłoby się dla mnie co najmniej utratą ręki.

    Pytanie brzmi: Czy ja, jako obywatel mam prawo zaskarżyć takie
    rozporządzenie wykazując jego idiotyzmy, czy też mam co głuprze rzeczy po
    prostu ignorować i łamać prawo, którego się przestrzegać nie da?

    Pozdr
    Aleister

  • 2. Data: 2004-04-15 03:40:36
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "Aleister" <a...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > gorsza, może się
    > okazać, że zanim podłoże ładunki będę musiał sobie taki obiekt wybudować.

    Poszukaj czegoś w przepisach dotyczących przechowywania butli np.
    spawalniczych.

> [...]
    > mój komentarz: jak 25 kilo dynamitu zdetonuje mi w pudełku to szanse na
    > przeżycie będzie miał ten co idzie 50 m odemnie a nie 5.

    to nie chodzi o przeżycie delikwenta, pal go licho, tylko o możliwość
    wybuchu kolejnych skrzynek jedna od drugiej.
    Skąd się wzięło 5 metrów nie mam pojęcia.

> [...]
    "zapłonnika
    > tarciowego" skończyłoby się dla mnie co najmniej utratą ręki.

    no to zostały ci jeszcze zapalacze chloranowe :-)

  • 3. Data: 2004-04-15 04:51:01
    Od: "Aleister" <a...@o...pl>

    > Poszukaj czegoś w przepisach dotyczących przechowywania butli np.
    > spawalniczych.

    Chyba zaczne zbierać gdzieś na dysku te idiotyzmy a potem zaskarze kraj
    przed trybunałem praw człowieka, o wielokrotne próby wpędzenia w paranoje

    Jakby sie panu chciało to prosze o co ciekawsze punkty z komentarzem kogoś,
    kto się zna na tym.

    > to nie chodzi o przeżycie delikwenta, pal go licho, tylko o możliwość
    > wybuchu kolejnych skrzynek jedna od drugiej.
    > Skąd się wzięło 5 metrów nie mam pojęcia.
    Obawiam się że i tu 5 m to za mało.
    Na szczęście obecnie produkowane dynamity nie detonują od byle czego. Nawet
    jakby je podpalić wypalą się spokojnie nie detonując.

    > no to zostały ci jeszcze zapalacze chloranowe :-)
    Tu też jest problem.
    Po pierwsze nie wiem czy ktoś je jeszcze produkuje ;>
    Po drugie: zapalacz chloranowy to takie badziewie które odpala się od
    zapalniczki i po około 60 sekundach ogień dochodzi do lontu. Oznacza to, że
    po upewnieniu się, że się pali mam jakieś 50 sekund na opuszczenie strefy
    zagrożenia ;-)

    Pozdrawiam
    Aleister

  • 4. Data: 2004-04-15 06:05:35
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

> [...]
    > po upewnieniu się, że się pali mam jakie? 50 sekund na opuszczenie strefy

    Nooo, 500 metrow nie wystarczy ? WTC chyba nie wyburzasz ;))

  • 5. Data: 2004-04-15 09:27:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Aleister" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gorsza, może się
    > okazać, że zanim podłoże ładunki będę musiał sobie taki obiekt

    Konstrukcja przeciwwybuchowa, to taka konstrukcja, która ma ciężkie ściany
    i lekki dach. Jest to zdefiniowane gdzieś w prawie budowlanym
    (niekoniecznie ustawie), ale teraz mi się nei chce szukać. Jeśli nawet coś
    wybuchnie wewnątrz, to większość siły pójdzie w górę i potencjalne
    zagrożenie jest mniejsze.

    Tymczasowy skład materiałow wybuchowych wcale nie musi się znajdować na
    budowie. Jak otwierasz taką firmę, to taki skład budujesz w swojej
    siedzibie. Nikt rozsądny nie będzie tych materuiałów wybuchowych trzymał
    na budowie, bo pomijając właśnie brak odpowiedniego miejsca, to jeszcze
    trzeba to pilnować. Ładunki przywozi się ze sobą, zakłada i odpala. W tym
    czasie teren musi być dozorowany. Po to, by ktoś nie ukradł jakiegoś
    ładunku, albo by jakiś imbecyl nie ukrył się gdzieś w budynku lub jego
    sąsiedztwie.

> [...]
    > mój komentarz: jak 25 kilo dynamitu zdetonuje mi w pudełku to szanse na
    > przeżycie będzie miał ten co idzie 50 m odemnie a nie 5.

    Ale w odległości 5 metrów nie zainicjuje już wybuchu tego drugiego
    ładunku. Wiadomo, że to nie powinno wybuchać. Ale przepis ma na celu to,
    by nie było efektu "domina".

> [...]
    po
    > prostu ignorować i łamać prawo, którego się przestrzegać nie da?

    Ignorować nie masz prawa. Masz prawo czynić wysiłki w celu jego zmiany.
    Czyli pismo do Ministra.

  • 6. Data: 2004-04-15 09:29:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    że
    > po upewnieniu się, że się pali mam jakieś 50 sekund na opuszczenie

    A kto Ci karze od razu lont detonujący do tego zapalacza podłączać? Możesz
    wolnotnący i jego długością dowolnie regulować opóźnienie.

  • 7. Data: 2004-04-15 13:12:34
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Aleister" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba zaczne zbierać gdzieś na dysku te idiotyzmy a potem zaskarze kraj
    > przed trybunałem praw człowieka, o wielokrotne próby wpędzenia w paranoje

    W w jakimś stanie w USA do dziś nie można chodzić w czerwonych kalesonach
    pod karą więzienia.
    W karkowe nie możesz barwic pisanek.
    A o rodzynkach w prawie wspólnotowym to by można napisać coś grubosci
    traktatu akcesyjnego.

  • 8. Data: 2004-04-15 18:02:28
    Od: "Maksik" <s...@p...pl>

    Odpowiedź na pytanie z tematu: A wiesz kto jest ministrem
    infrastruktury?To masz odpowiedź...

  • 9. Data: 2004-04-15 18:57:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KrzysiekPP wrote:

    > Nooo, 500 metrow nie wystarczy ? WTC chyba nie wyburzasz ;))

    Ciiiicho. Bez takich żartów - miesiąc temu na pl.rec.foto ktoś
    zażartował, że sprzedaje 'wejściówki' do 'strefy zero' na zlot
    globalnych kacyków.

    Dwa dni temu ubecja mu zrobiła 'kociołek'... Tępaki żartu nie załapały.

  • 10. Data: 2004-04-15 20:57:11
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > globalnych kacyków.
    > Dwa dni temu ubecja mu zrobiła 'kociołek'... Tępaki żartu nie załapały.

    To może jakiś link do żartu i do relacji?
    prf ma duży ruch i ciężko się przekopać przez wszystko...

    chester