    From: p...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dialer- moje prywatne stanowisko.
    Date: 19 Nov 2004 14:08:40 +0100

    > Nie.
    >
    > Jesli ty dzwonisz do kolegi i mozesz przez numer zwylky i premium nie
    > zadzwonisz przez "premium", jesli nie beziesz chcial czegos
    > innego niz "polaczenie"

    A jeśli kolega dogada sie operatorem, że ten mu będzie płacić 1 gr. od każdej
    minuty połączenia przychodzącego (kiedyś w Tak-Taku funkcjonowało podobne
    rozwiązanie), to czym się to będzie FUNKCJONALNIE rózniło od premium rate?

    > nie..
    > Chodzi o tego ktorzy jest "na drugim koncu polaczenia"

    patrz wyżej. Co Cie to obchodzi, jak się abonent B rozlicza ze SWOIM operatorem?

    > Ale ow Telecom juz nieplaci "temu po drugiej stronie kabla".

    A skąd wiesz? Znam kilka telekomów, które płacą za ruch przychodzący.

    > Tak wiec i TP SA i ABC Telekom WSPOLNIE swiadcza usluge "zestawienia
    > polaczenia"

    A skąd wiesz, ze tylko oni? A może TP SA płaci jeszcze za dzierżawę łącza do
    ABC Telekom firmie XYZ Networks? Tylko co cię to obchodzi?

    > Ale istotne jest czy za posrednictwem operatora oplaca za to co UZYSKUJE od
    > abonenta po drugiej stronie kabla, czy nie.

    Nie. Jest nieistotne, gdyż nie jest to przemiotem umowy z operatorem. Abonent
    wybrał numer, operator zestawil drogę połączeniową, ktoś (lub coś) po drugiej
    stronie odebrało, rozmowa trwała 3,5 minuty, operator wystawił fakturę za czas
    trwania połączenia ZGODNIE ze swoim CENNIKIEM. Operator telekomunikacyjny nie
    jest bankiem ani inna szparkasą. On tylko realizuje zamówione usługi
    telekomunikacyjne zgodnie z cennikiem i szlus. I nie wnika w treść
    korespondencji i wzajemne zobowiązania Abonenta i jego rozmówcy.

    > Istotne ze wzgledu na RODZAJ swiadczonej uslugi.
    > jesli pieniadze dostaja TYLKO OPERATORZY to jest TYLKO zestawiene
    > polaczenia. Jesli tez KONCOWY "ABONENT" tojest to "pakiet" - sprzedaz
    > uslugi POPRZEZ zestawione polaczenie.

    W takim razie czym jest połączenie wykonane z sieci TP do uzytkownika telefonu
    TAkTak z aktywną usługą "Bonus TakTak", (czy jak to się tam teraz nazywa) za
    które to połączenie użytkownik otrzymuje od swojego operatora jakieś korzyści?