    From: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dialer- moje prywatne stanowisko.
    Date: Fri, 19 Nov 2004 12:53:20 +0100

    Dnia Fri, 19 Nov 2004 12:05:56 +0100, Boguslaw Szostak
    <a...@a...edu.pl> napisał:
    > Ja tez pozwole sobie nie zgodzic.
    >
    > Czesc pieniedzy pobranych za polaczenie TP SA przkeazuje uslugodawcy,
    > a wiec posredniczy w sprzedazy uslugi. nie tylko DOSTARCZA
    > zamowione dane ale rowniez pobiera za te dane oplate.

    TPSA nie pobiera opłaty za dane tylko za nawiazanie i utrzymywanie
    połączenia. I to niezależnie od tego, czy jakiekolwiek dane zostana
    przesłane czy nie. To nie GPRS.

    > Pamietamy sprawe oszusta na allegro ?
    > Jak opisywal to czlowiek ktorego przezronosc I WSPOLPRACA POCZTY
    > uchronila przed naciagnieciem poczta NIEPRZEKAZALA oszustowi
    > pieniedzy za paczke "za pobraniem"

    Poczta nie wykonała usługi. I oszust ma prawo zaządać z tego tytułu
    odszkodowania.

    > W przypadku zamawiania pizy przez telefon bierze pieniadze jedynie za
    > polaczenie.
    >
    > PODOBNIE np operatorzy "komorek" posrednicza w platnosciach
    > za drobne uslugi "przez SMS" niby pobieraja
    > "za sms" kowte, ale przekazuja ja (popotraceniu zapwene swych kosztow)
    > uslugodawcy.

    > Tak wiec w przypadku skargi o WYLUDZENIE uslugi TP SA powinan wstrzymac
    > sie z przekazaniem pieniedzy oskarzanemu "zleceniodawcy".

    On nie jest żadnym zleceniodawcą tylko operatorem, który za prawo
    połaczenia abonenta TPSA z jego abonentem pobiera okresloną opłatę. I tę
    opłatę abonent TPSA musi zwrócić TPSA.

    > To tak, jakby sprzedawca biletu stwierdzal, ze kupujacy bilet
    > placi TYLKO ZA PAPIER.

    Świetnie. Czyli kioskarz winien odpowiadac za to, że autobus się spóźnia?

    Albo tak: biuro podróży zorganizowało wycieczkę na finał piłkarski. Czy
    powinno odpowiadać za to, że wygrali nie ci co powinni?

    > Klient TYLKO DLATEGO wybiera numer, ze chce skorzystac Z USLUGI

    Owszem. Z usługi połączenia z ządanym numerem.

    To, dlaczego abonent chce dzwonić na Wyspy Cooka jest całkowicie
    nieistotnie i nie powinno interesować TPSA. Abonent prosi o połączenie z
    numerem 0011 505 515 525 i TPSA takie połącenie realizuje. Wcale nie musi
    wiedzieć czy pod tym numerem jest seksprowajder czy może ciocia Klotylda.

    > jesli w wyniku jej wykonania oplata trafia TYLKO do operatorow,
    > jest to oplata ZA POLACZENIE jesli jednak czesc oplaty
    > trafia do uslugodawcy jest to "pakiet" usluga PLUS polaczenie
    > i nadanie temu handlowejnazwy "polaczenie z numerem" nie znienia
    > ISTOTY wykonywanej uslugi.

    Genialne. Załóżmy, ze łączysz się z Wyspami Cooka. wykręcasz 00682 i
    kolejne cyfry numeru. W tym momencie centrala TPSA zaczyna cię łączyć.
    Najpierw po własnych kablach, potem po kablach innych przedsiębiorców. W
    końcuu dociera do kabla Towarzystwa Telefonicznego Wysp Cooka. A
    towarzystwo telefoniczne wysp cooka żąda zapłaty za połączenie ze swyma
    bonentem według własnego cennika. I co dalej robi z tymi pieniedzmi to już
    jego sprawa.

    [ciach]

    > "numer premium" to "kamuflaz" - nazwa handlowa
    > dla uslugi posrednictwa.
    > TAKA jest moja teza - ISTOTA "polaczenia z numerem premium",
    > to posrednictwo w sprzedazy uslugi.

    Czyli TPSA odpowiada za to co jest przesyłane kablem?

    Pizza za darmo, zadzwoń 0-700 6xx xxx.
    Dzwonię tam, 5 zł za minutę. I faktycznie dostaję pizzę.
    CZy to oznacza, że TPSA pośredniczy w sprzedaży pizzy? I jak się struję to
    mogę domagać się odszkodowania od TPSA?

    --
    Falkenstein