  • 1. Data: 2004-06-22 19:26:51
    Temat: Dawne długi S.C. a upadłośc konsumencka
    Od: Jacekk<j...@p...fm>

    Dzien dobry !

    Bylem wspolnikiem w spolce cywilnej w 1998 (bylo nas 3 wspolnikow, ja
    mialem 20% udzialu w zyskach). Glowny klient zerwal umowe - zostaly
    zobowiazania wzgledem dostawcow, juz dawno po wyrokach i trwa
    postepowanie komornicze. Wspolnicy sie migaja, ja jedyny pracuje na
    umowe o prace i mam zajeta pensje. Splaty nie pokrywaja nawet
    odsetek i dlug rosnie. No i pomimo tylko 20% udzialu jestem
    obciazony calym dlugiem i nie ma nawet mozliwosci ugody ze splacam
    swoje 20%

    Sytuacja beznadziejna.

    Czy konsumenckie prawo upadlosciowe tez mie dotyczy. Czy jakies
    inne rozwiazanie jest mozliwe?

    Jacek

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-06-22 19:50:45
    Temat: Re: Dawne długi S.C. a upadłośc konsumencka
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Jacekk wrote:
    > Czy konsumenckie prawo upadlosciowe tez mie dotyczy.

    Trudno powiedzieć, bo takiego jak na razie nie ma.

    KG

  • 3. Data: 2004-06-22 19:55:46
    Od: Jacekk<j...@p...fm>

    Tak ale ogladalem projekt ustawy
    http://www.consulto.pl/bankructwo_kons_ustawa1pl.htm

    I chyba wynika ze sie ze tez moge z tego mechanizmu skorzystac (jak
    wejdzie ustawa) bo firma wytejestrowana 4 lata temu :

    Przepisów ustawy nie stosuje się do osób fizycznych, które były
    przedsiębiorcami, jeżeli od dnia wykreślenia z Krajowego Rejestru
    Sądowego lub faktycznego zaprzestania działalności gospodarczej nie
    zgłoszonej do takiego rejestru nie upłynął rok, albo gdy w terminie
    przewidzianym w odrębnej ustawie zgłoszono w niosek o ogłoszenie
    upadłości takiego dłużnika na podstawie innej ustawy, a od
    prawomocnego zakończenia postępowania o ogłoszenie upadłości nie
    upłynął rok.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-06-22 20:55:57
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Jacekk" <j...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jacek
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    niestety. dla wierzycieli "stety" że mamy takie prawo i póki co można
    dochodzić zobowiązań z majątku jakiegokolwiek dłużnika "solidarnościowego".
    proponuję ci w danej sytuacji przejście "do szarej strefy zatrudnienia" i
    już.

    pozdr.
    b.

  • 5. Data: 2004-06-22 21:37:45
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 22 Jun 2004 19:26:51 +0000 (UTC), Jacekk naskrobał(a):

> [...]
    > odsetek i dlug rosnie. No i pomimo tylko 20% udzialu jestem
    > obciazony calym dlugiem i nie ma nawet mozliwosci ugody ze splacam

    ano niestety nie ma.

    > Sytuacja beznadziejna.

    dogadać sie z pracowadcą na płace minimalna a pod stołem reszta.

    > Czy konsumenckie prawo upadlosciowe tez mie dotyczy. Czy jakies
    > inne rozwiazanie jest mozliwe?

    nie ma jeszcze a poza tym s.c. dotyczy prawo upadłościowe dla firm.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2004-06-22 23:11:20
    Od: "M" <t...@c...onet.pl>

> [...]
    > odsetek i dlug rosnie.  No i pomimo tylko 20% udzialu jestem
    > obciazony calym dlugiem i nie ma nawet mozliwosci ugody ze splacam

    Rzeczywiscie ze wzgledu na solidarnosc moga Cie nekac co do calosci dlugu,
    ale - pamietaj ze slucy Ci regres w stosunku do pozostalych dluznikow.
    Probowales z tego skorzystac?

  • 7. Data: 2004-06-23 05:58:39
    Od: Jacekk<j...@p...fm>

    Dzieki za podpowiedzi !

    Tak dla firm, ale w ustawie jest tez zapis ze nie dotyczy osob ktore
    prowadzily dzialalnosc i jest wyrejestrowana krocej niz rok. Mozna
    mniemac ze jesli jest wyrejestrowana wczesniej niz przed rokiem

[...]

    Caly projekt tu:

  • 8. Data: 2004-06-23 06:01:17
    Od: Jacekk<j...@p...fm>

    Dzieki za odpowiedz - hmm regres? Możesz cos blizej na ten temat.
    Nie mielismy takiego zapisu w umowie spółki.

  • 9. Data: 2004-06-23 06:50:25
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    > Dzieki za odpowiedz - hmm regres? Możesz cos blizej na ten temat.
    > Nie mielismy takiego zapisu w umowie spółki.

    art. 376 KC

    pozdr
    Łukasz

  • 10. Data: 2004-06-23 10:24:39
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > Dzieki za odpowiedz - hmm regres? Możesz cos blizej na ten temat.
    > Nie mielismy takiego zapisu w umowie spółki.

    To nawet i dobrze bo w takim momencie zastosowanie znajduje ogolna regula
    regresowa z kc 9moze ona byc ewentualnie modyfikowana w wewnetrzych stos
    miedzy dluznikami solidarnymi). Tymczasem, zgodnie z art. 376 kc - dluznik
    solidarny, ktory spelnil swiadczenie, moze zadac zwrotu w czesciach rownych od
    pozostalych dluznikow. Podejrzewam jednak, ze w opisywanym przez Ciebie
    przypadku dojdzie jednak do modyfikacji zakresu odpowiedzialnosci, ze wzgledu
    na ilosc udzialow - w kazdym razie wedle mnie odpowiedzialnosc wlasnie tak
    powinna sie rozkladac (skoro Ty masz 20 % to odpowiadasz za 20 % dlugu, co
    znajdzie swoje odbicie w roszczeniu regresowym). Ale te kwestie musialbys
    dokladnie rozwazyc na podstawie umowy, a przede wszystkim - zawartych w niej
    postanowien dot. odpowiedzialnosci wspolnikow za zobowiazania zaciagniete w
    ramach sc.