  • Date: Mon, 28 Nov 2005 19:29:16 +0100
    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna w zamian za dożywocie

    Dnia 28/11/2005 12:46, boguslaw wrote :

    > Bo napisał rzeczywiście haotycznie i trzeba to spróbować jakoś na
    > przetłumaczyć...

    > Tylko dlaczego nie ma tego w KW ?

    > Popatrzmy na tytuł i na poczatek oryginalnego listu:

    > działkę
    > ciotki,
    > zawarta
    >
    > Jest tu sprzeczność, bo jeśli ciotka PODAROWAŁA, to dom i działka juz do
    > Ciotki nie nalezy...
    >
    > Albo nie podarowała albo nie nalezy...
    >
    > ale w trzecim fragmencie jest o klauzuli ze darowizna jest w zamian...
    >
    > Więc wg mnie nalezy to przetłumaczyć tak.

> [...]

    Z tego co wynika, to została zawarta tutaj umowa dożywocia a nie umowa
    darowizny (mimo że jedną z cech umowy dożywocia jest "darowanie"
    nieruchomości drugiej strony). W takim przypadku nie ma możliwości
    cofnięcia "darowizny" skoro było zawarte dożywocie (vide art. 908-916 kc).
    Bez treści aktu notarialnego niewiele więcej można powiedzieć.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do