    From: boguslaw <b...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna w zamian za dożywocie
    Date: Mon, 28 Nov 2005 12:46:38 +0100

    Lookasik napisał(a):

    > tak naprawde nie wiadomo... kolega napisal, ze informacja o dozywociu nie
    > zostala wpisana do KW. kwestia czy to sprawdzil czy tak zaklada bo znajoma
    > nie poszla do KW/ wpis odbywa sie automatycznie bo notariusz daje wniosek do
    > KW/

    Bo napisał rzeczywiście haotycznie i trzeba to spróbować jakoś na
    przetłumaczyć...

    > zgadza sioe dlatego najpiewr powinni to sprawdzic. ,oim zdaniem wlascicielem
    > jest znajoma

    > notariusz sie tym zajmuje

    Tylko dlaczego nie ma tego w KW ?

    > to nie byla darowizna a umowa dozywocia.. a przynajmniej tak zrozumialem.
    > tym samym wchodzi w gre zamiana na rente

    Popatrzmy na tytuł i na poczatek oryginalnego listu:

    > Pewna moja znajoma ma ciotkę, która notarialnie przepisała na nią działkę
    > budowlaną wraz ze stojącym na działce domem. Dom i działka należą do
    ciotki,
    > która jest osobą samotną (brak męża i dzieci). W umowie notarialnej
    zawarta
    > jest klauzula, że podarowanie nieruchomości odbywa się w zamian za
    > dożywotnią opiekę nad ciotką.

    Jest tu sprzeczność, bo jeśli ciotka PODAROWAŁA, to dom i działka juz do
    Ciotki nie nalezy...

    Albo nie podarowała albo nie nalezy...

    ale w trzecim fragmencie jest o klauzuli ze darowizna jest w zamian...

    Więc wg mnie nalezy to przetłumaczyć tak.

    1. Właścicielką działki i domu jest "znajoma" i tak powinno być w KW.
    2. W KW powinno być też wpisane "dozywocie" dla ciotki
    3. Należy się Ciotką opiekować, choć może ją ktos podpuszcza
    i steruje w kierunku "cofnięcia darowizny".

    Wniosek jest jeden..

    Niemartwienie się nie jest najlepszą strategią w tym przypadku...

    Boguslaw