  • 1. Data: 2005-03-04 16:06:26
    Temat: Darowizna dla zony
    Od: p...@t...pl

    Witam
    Zamierzam wziasc slub i chce sprawic aby moje mieszkanie kupione
    (jeszcze jest splacany kredyt i po slubie bedzie on splacany razem z
    zona)
    stalo sie tez mieszkaniem zony :)
    Jak to mozna zrobic po za darownizna?

    Pozdrawiam
    P.

  • 2. Data: 2005-03-04 17:48:25
    Temat: Odp: Darowizna dla zony
    Od: "Adam G." <j...@w...pl>

    Użytkownik <p...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:221a0d.c63.ln@swps...

    > Zamierzam wziasc slub i chce sprawic aby moje mieszkanie kupione
    >stalo sie tez mieszkaniem zony :)

    Nie jestem prawnikiem, ale to chyba się nazywa wspólnota majątkowa
    i działa automatycznie.

    Ktoś poprawi?

    Adam

  • 3. Data: 2005-03-04 19:42:10
    Temat: Re: Darowizna dla zony
    Od: "PNN" <p...@g...pl>

    p...@t...pl napisał(a):

> [...]
    > Zamierzam wziasc slub i chce sprawic aby moje mieszkanie kupione
    > (jeszcze jest splacany kredyt i po slubie bedzie on splacany razem z

    Z prawem rodzinnym mialem do czynienia ostatni raz na egzaminie z cywila
    dobrych kilka lat temu ale z tego co pamietam to nie ma wiekszych problemów z
    wrzucaniem do majątku wspolnego przedmiotów w drodze darowizny,wieksze chyba
    kontrowersje wywoluje przesuwanie przedmiotów z majątku wspolnego do
    odrebnego i tym samym zanik majatku wspolnego przy zachowaniu fikcji
    wspolnosci majatkowej. Jak ktos jest zorientowany to niech mi odświeży pamiec
    bo niedlugo ten problem bedzie i mnie dotyczyc a ksiazke Smyczynskiego,jedyną
    z prawa rodzinnego jaką mialem,gdzies posiałem.
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-03-04 20:00:23
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    PNN napisał(a):

> [...]
    > bo niedlugo ten problem bedzie i mnie dotyczyc a ksiazke Smyczynskiego,jedyną
    > z prawa rodzinnego jaką mialem,gdzies posiałem.

    Khem.... ostatnio była nowelizacja KRiO w części dotyczącej stosynków
    majątkowych. Tak więc ostrożnie ze starymi źródłami

    --
    Falkenstein.
    Ministerstwo Miłości, pokój 501

  • 5. Data: 2005-03-04 20:56:54
    Temat: Re: Odp: Darowizna dla zony
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Adam G. wrote:
> [...]
    > napisał:221a0d.c63.ln@swps...

    > Nie jestem prawnikiem, ale to chyba się nazywa wspólnota majątkowa

    Poprawi.
    W stosunku do majątku nabytego po ślubie, a nie przed.