  • 1. Data: 2005-03-04 16:14:54
    Temat: kiedy moge zglosic wade na podst. "niezgodnosci towaru z umowa"
    Od: "mirba" <m...@d...elk.pl>

    Minal mi kilkanascie dni temu 2 letni okkres od zakupu telewizora. Jeszcze w
    czasie tych 2 lat, dwa tygodnie przed koncem tego okresu czesciowo mi sie
    zepsul. Czy mogee jeszczee w oparciu o niezgodnosc towaru z umowa domagac
    sie naprawy lub wymiany. W ustawie jest mowa ze usterki trzeeba zglosic do 2
    miesiecy. Mam pytanie, czy te 2 miesiace moga "wykraczac" poza 2 lata, czy
    musza sie w nich zmiescic?
    A wiec praktycznie okres "niezgodnosci towaru z umowa" trwa 2 lata + ew. 2
    miesiace, czy tylko bezwzglednie 2 lata?

  • 2. Data: 2005-03-04 18:17:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mirba" <m...@d...elk.pl> napisał w wiadomości

    Podstawowa sprawa, to fakt, ze po upływie 6 miesięcy od zakupu musisz
    dowieść, ze wada istniała w chwili zakupu. A to bywa trudne.

  • 3. Data: 2005-03-04 18:58:07
    Od: "mirba" <m...@d...elk.pl>

    > Podstawowa sprawa, to fakt, ze po upływie 6 miesięcy od zakupu musisz
    > dowieść, ze wada istniała w chwili zakupu. A to bywa trudne.
    To zawsze jest względne, na raziee nurtuje mnie kwestia czasowa, czy np. 5
    dni po 2 latach mogee zglosic "niezgodnosc...' zaistniala tydzieen przed
    uplywem 2letniego okresu?

  • 4. Data: 2005-03-04 19:22:04
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    mirba napisał(a):
> [...]
    > A wiec praktycznie okres "niezgodnosci towaru z umowa" trwa 2 lata + ew. 2
    > miesiace, czy tylko bezwzglednie 2 lata?

    "Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową
    jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania
    tego towaru kupującemu;"

    Co należy rozumieć pod pojęciem "stwierdzenia"... Chyba właśnie to że
    się ujawni w tym okresie, więc MZ można reklamować. Z tym że jakoś
    wątpię w powodzenie takiej reklamacji i wykazanie niezgodności
    istniejącej dwa lata wcześniej.

    KG

  • 5. Data: 2005-03-04 19:45:41
    Od: "mirba" <m...@d...elk.pl>

> [...]
    > się ujawni w tym okresie, więc MZ można reklamować. Z tym że jakoś
    > wątpię w powodzenie takiej reklamacji i wykazanie niezgodności
    Interesuje mnie termin: W ustawie napisano ze mam 2 miesiace na zgloszenie,
    czy te 2 miesiace moga wyjsc poza 2 lata?, czy tez w nich maja sie zmiescic?

  • 6. Data: 2005-03-04 19:57:24
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    mirba napisał(a):
    > Interesuje mnie termin: W ustawie napisano ze mam 2 miesiace na zgloszenie,
    > czy te 2 miesiace moga wyjsc poza 2 lata?, czy tez w nich maja sie zmiescic?

    Przecież napisałem.. MZ mogą.

    KG

  • 7. Data: 2005-03-04 20:46:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To zawsze jest względne, na raziee nurtuje mnie kwestia czasowa, czy np. 5
    > dni po 2 latach mogee zglosic "niezgodnosc...' zaistniala tydzieen przed
    > uplywem 2letniego okresu?

    Teoretycznie możesz. Bo rękojmia obejmuje 2 lata, a na zgłoszenie tego też
    masz termin.

  • 8. Data: 2005-03-05 14:32:32
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 4 Mar 2005 19:58:07 +0100, mirba naskrobał(a):

    > To zawsze jest względne, na raziee nurtuje mnie kwestia czasowa, czy np. 5
    > dni po 2 latach mogee zglosic "niezgodnosc...' zaistniala tydzieen przed
    > uplywem 2letniego okresu?

    tak - oczywiście jeżeli uda ci się to udowodnić że istniała w chwili
    sprzedaży to otrzymasz nobla :)

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org