    From: "maiku" <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna czy forma kupna mieszkania ?? POMOCY
    Date: Tue, 14 Mar 2006 17:00:42 +0000 (UTC)

    Andrzej Neuman <a...@p...pl> napisał(a):

    > Mam pytanie. Mam babcię, tzn. wychowywała mnie całe źycie, więc jest dla
    > mnie jak babcia, ale formalnie jest tylko, była opiekunką prawną.
    > Babcia posiada mieszkanie i napisała testament w którym zapisuje mnie
    > wszystko, ale..... jest jeszcze rodzina babci mianowicie córka siostry
    > babci. Myśle, źe mimo testamentu będzie sobie rościć prawo
    > do mieszkania mimo testamentu.
    Jeśli jest to cała rodzina babci, to testament może spełnić swoją rolę.
    Rodzina pominięta w testamencie może dochodzić zachowku, ale lista
    uprawnionych jest krótka: zstępni, małżonek oraz rodzice zmarłego (art. 991
    kodeksu cywilnego). Jeśli nie ma tych uprawnionych do zachowku, to już nikt
    nie ma możliwości się takowego domagać.
    Jedynym niebezpieczeństwem może być próba podważenia testamentu przez
    siostrzenicę. Doradzałabym wizytę u notariusza i spisanie testamentu w formie
    aktu notarialnego (trudniejsze do podważenia).