  • 1. Data: 2006-03-14 15:03:02
    Temat: Darowizna czy forma kupna mieszkania ?? POMOCY
    Od: "Andrzej Neuman" <a...@p...pl>

    Mam pytanie. Mam babcię, tzn. wychowywała mnie całe źycie, więc jest dla
    mnie jak babcia, ale formalnie jest tylko, była opiekunką prawną.
    Babcia posiada mieszkanie i napisała testament w którym zapisuje mnie
    wszystko, ale..... jest jeszcze rodzina babci mianowicie córka siostry
    babci. Myśle, źe mimo testamentu będzie sobie rościć prawo
    do mieszkania mimo testamentu.
    Więc postanowiliśmy z babcią na zapisanie mi w darowiźnie mieszkania, bądź
    umowy kupna od babci przeze mnie mieszkania.
    I tutaj moje pytanie , co wyjdzie taniej w opłatach, darowizna czy kupno.

    Dziękuję z góry za pomoc !!!

    Pozdrawiam

    Andrzej

    Twoja drukarnia internetowa
    www.studiouh.com

  • 2. Data: 2006-03-14 15:36:40
    Temat: Re: Darowizna czy forma kupna mieszkania ?? POMOCY
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Neuman" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    pl...
> [...]
    > wszystko, ale..... jest jeszcze rodzina babci mianowicie córka siostry
    > babci. Myśle, źe mimo testamentu będzie sobie rościć prawo

    Być moze będzie miała prawo do zachowku.

    > Więc postanowiliśmy z babcią na zapisanie mi w darowiźnie mieszkania, bądź
    > umowy kupna od babci przeze mnie mieszkania.
    > I tutaj moje pytanie , co wyjdzie taniej w opłatach, darowizna czy kupno.

    Musisz policzyć w zalezności od wartości mieszkania, czy 2% podatku w
    przypadku sprzedaży, czy trzy progi + kwota wolna od podatku w przypadku
    darowizny. Innym problemem może być wykazanie się przed US skąd miałes kasę
    na zakup mieszkania.

  • 3. Data: 2006-03-14 17:00:42
    Od: "maiku" <m...@W...gazeta.pl>

    Andrzej Neuman <a...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > wszystko, ale..... jest jeszcze rodzina babci mianowicie córka siostry
    > babci. Myśle, źe mimo testamentu będzie sobie rościć prawo
    Jeśli jest to cała rodzina babci, to testament może spełnić swoją rolę.
    Rodzina pominięta w testamencie może dochodzić zachowku, ale lista
    uprawnionych jest krótka: zstępni, małżonek oraz rodzice zmarłego (art. 991
    kodeksu cywilnego). Jeśli nie ma tych uprawnionych do zachowku, to już nikt
    nie ma możliwości się takowego domagać.
    Jedynym niebezpieczeństwem może być próba podważenia testamentu przez
    siostrzenicę. Doradzałabym wizytę u notariusza i spisanie testamentu w formie
    aktu notarialnego (trudniejsze do podważenia).

  • 4. Data: 2006-03-14 21:09:13
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Boombastic napisał(a):

    > Być moze będzie miała prawo do zachowku.

    rodzeństwo nie ma prawa do zachowku

    KG