    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna Jak sie broni w sądzie?
    Date: Fri, 06 Nov 2009 10:23:04 -0600

    w...@p...onet.pl wrote:

    > W akcie notarialnym nie mam nic zapisane że np mam sie opiekować tą osobą , że
    > mam kupować jej leki, że mam dawać jej jakąś kwotę na życie że mam wynosić
    > śmieci itd itp w takim razie o jakiej "rażącej niewdzięczności" piszemy.
    > Właśnie tego nie rozumiem czy jeśli w akcie notarialnym darowizny nie ma tego
    > ujętego to mogę być posądzony o rażącą niewdzięczności?

    Czemu nie pogooglasz?

    http://forumprawne.org/prawo-cywilne/18720-razaca-ni
    ewdziecznosc.html

    Nie masz jej kupowac. Masz byc wdzieczny, a raczej nie masz byc
    niewdzieczny, za to ze ci dała chatę za darmo. Co do formy opieki i jej
    zakresu to nie da sie odpowiedzieć jednoznacznie. Po prostu ogólnie
    przyjęte normy społeczne. Olanie totalne na pewno jest jakąś tam formą
    niewdzięczności. Z drugiej strony wdzieczność nei ma polegac na tym, ze
    ty jej cos kupujesz lib płacisz. Zwykła opieka na starszą osobą jest jak
    najbardziej wystarczająca. Pamietaj, ze zamiast ci dac tą chatę mogła ją
    sprzedać za pół ceny z taką samą umową dożywocia i wowczas kase by miała
    i prosić by się nie musiała.

    umowa dożywocia to oddzielna sprawa równa własciwe temu, ze ma prawo tam
    mieszkac az do śmierci tak jakby była na swoim.