eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › [DŁUGIE]Bądź tu mądry. Sąd I instancji poucza, że na jego postanowienie przysługuje zażalenie - II instancja zaś odrzuca zażalenie w całości, bo zażalenie nie przysługuje ;)

  • 1. Data: 2008-05-29 17:57:22
    Temat: [DŁUGIE]Bądź tu mądry. Sąd I instancji poucza, że na jego postanowienie przysługuje zażalenie - II instancja zaś odrzuca zażalenie w całości, bo zażalenie nie przysługuje ;)
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Jak w temacie ...

    Po krótce opiszę sytuację.

    Postępowanie komornicze przeciwko dłużnikowi IKSIŃSKIEMU,

    Jest nakaz zapłaty, przeciwko IKSIŃSKIEMU na kwotę 1000 zł
    (całość) ...

    Postępowanie komornicze prowadzi komornik z Warszawy. Jedyny
    ruch jaki wykonuje, to zajęcie rachunku bankowego w banku
    KASIORA BANK. Rachunek w KASIORA BANK jest notorycznie pusty. W
    międzyczasie komornik ustala, że dłużnik zamieszkuje nie w
    Warszawie a w Katowicach. Zatem sprawę przekazuje do komornika w
    Katowicach, który to rachu ciachu namierza miejsce zatrudnienia
    dłużnika. Nakłada na pracodawcę obowiązek odprowadzenia tysiąca
    z wynagrodzenia na rachunek komornika.

    Przychodzi wypłata i Pan IKSIŃSKI doznaje zdziwienia, bo wypłatę
    ma mniejszą o 1000 PLN - a więc wierzyciel zaspokojony w
    całości. Niestety, żaden z komorników nie informuje KASIORA
    BANKu o zakończeniu postępowania, i kiedy w KASIORA BANKu zjawia
    się przypadkiem 300 zł 3 miesiące po zakończeniu postępowania
    komorniczego - BANK ten przekazuje kasę do komornika w Warszawie.

    I to by było tyle. Dłużnik dowiaduje się w KASIORA BANKu, że
    kasę odprowadzono do komornika w Warszawie. Zatem dłużnik składa
    skargę na czynność komornika, w której podnosi:

    - postępowanie się zakończyło, a mimo wszystko zajęto mi 300
    złotych za dużo. Żądam zwrotu kasy i zwrotu kosztów postępowania.

    I instancja skargę odrzuca bo, komornik z Warszawy napisał tak:
    faktem jest, że kasę zajęliśmy w dacie wskazanej przez dłużnika.
    3 dni później przekazaliśmy kasę do komornika w Katowicach.
    Komornik z Katowic 3 tygodnie później kasę oddał dłużnikowi w
    całości.

    _i tu jest problem, bo dłużnikowi kasy nikt nie oddał_

    Zatem dłużnik czyta pouczenie, w którym jak krowie na rowie sąd
    I instancji napisał, że przysługuje mu zażalenie na
    postanowienie - nie wiele myśląc, dłużnik składa zażalenie (za
    skargę zapłacił 50 zeta, za zażalenie 100 zeta, w sumie już
    wydał 150, by odzyskać 300, a zatem jest 450 w plecy).

    W zażaleniu dłużnik podnosi, że komornik skłamał, i kasy do dziś
    dłużnik nie odzyskał, co ponad to, że go orżnięto w egzekucji
    pozwala snuć podejrzenia, że któryś z komorników się
    bezpodstawnie wzbogacił ...

    Mijają kolejne 3 miesiące ... i przychodzi oto ono :
    Postanowienie Okręgówki, że w świetle 394 par 1 kpc na
    postanowienie sądu rozstrzygającą skargę na czynność komornika
    zażalenie nie przysługuje, więc spadaj brachu.

    Sytuacja jest zatem taka, że dłużnik 300 stów nie odzyskał, 150
    utopił i kasy nie ma. Co robić dalej ????

    Pozwać komornika z Warszawy ? Z Katowic ? KASIORA BANK ? Czy
    nakopać niezawisłemu "sędziowi" ?

    ;)
    6008

  • 2. Data: 2008-05-29 18:08:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > Co robić dalej ????

    iść do sensownego prawnika. Ale pewnie trzeba znów zainwestować :)

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-05-29 18:22:24
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Johnson pisze:

    > iść do sensownego prawnika. Ale pewnie trzeba znów zainwestować :)

    Ło Ty ;P

    Najlepsze jest to, że to mnie dotyczy, i o ile zawsze jestem
    "mądry", nawet jak nie wiem o co chodzi ... tak tu mi cycki opadli.

    Najlepsze jest, że w owym "KASIORA BANKU" nadal "trwa zajęcie" i
    BANK uniemożliwia mi zamknięcie konta ... bo paaaanie, masz pan
    zajęcie, i niedaj bóg coś wpłynie, trza będzie komornikowi dać ...

    Zasadniczo mam te 300 w *upie, a i te 150 też w upie, ale mam
    zagwozdkę w "kwestii prawnej" ... no bo kurde to jest nie halo -
    sąd I instancji poucza o możliwości żalenia się na
    postanowienie, a okręgówka wysyła mnie na drzewo mówiąc, że
    prawa do żalenia się nie mam ... no w mordę.

    6008

  • 4. Data: 2008-05-29 19:07:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    ""Rafał \"SP\" Gil"" <u...@m...pl> wrote
    > Pozwać komornika z Warszawy ? Z Katowic ?

    Może poskraż się na czynności komornika z Katowic. Skoro z materiału wynika,
    że on zgromadził więcej pieniędzy niż potrzebował. A może te 300 poszło jako
    koszty egzekucji od tysiaka?

  • 5. Data: 2008-05-29 20:14:46
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Może poskraż się na czynności komornika z Katowic. Skoro z materiału wynika,
    > że on zgromadził więcej pieniędzy niż potrzebował. A może te 300 poszło jako
    > koszty egzekucji od tysiaka?

    Nie. Tysiak, to była wierzytelność + koszty.

    + TO, że do dziś rachunek w KASIORA BANK podlega zajęciu.

    6008

  • 6. Data: 2008-05-30 06:50:08
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Ciśnij komornika z rewiru nowego miejsca zamieszkania i nań składaj
    ewentualne zażalenia itp. IMHO Staty komornik umył ręce przekazując sprawę.