    From: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czytelny podpis...
    Date: Fri, 9 Apr 2010 11:21:23 +0200

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Tak, nieraz jest to przyjęte zwyczajowo, np. czytelny podpis na wekslu.
    > Jeśli ktoś ma podpis nieczytelny, to nie należy się dziwić, że oprócz
    > niego ktoś może sobie zażyczyć napisania swojego imienia i nazwiska, aby
    > było wiadomo do kogo należy podpis, oraz aby można było lepiej ocenić jego
    > wiarygodność w razie wątpliwości.

    Może napiszę więcej. Zamówiłem coś zdalnie. Przyjechał kurier i mówi mi, że
    ma dla mnie przesyłkę i potrzebny jest dowód. To daję dowód i podpisuję. On,
    że ma być czytelny podpis bo takiego wymaga ten, u którego zamówiłem.
    Jakkolwiek mając w ręku mój dowód mógł sobie sam dopisać imię i nazwisko to
    dopisałem mu je. On, że nie może być drukowanymi. "Musi być tak jak w
    przedszkolu". Tu skończyła się mi się ochota na odbieranie tej przesyłki.
    Kontrahent, który przesyłkę zlecił zna mój podpis, więc może co najwyżej
    oczekiwać właśnie takiego podpisu jaki złożyłem a kurier zidentyfikował mnie
    na podstawie dowodu.

    > "Podpis wystawcy weksla musi obejmować co najmniej nazwisko. Prawo
    > wekslowe nie wymaga dla ważności weksla, aby podpis był czytelny. Podpis
    > nieczytelny powinien jednak być złożony w formie zwykle używanej przez
    > wystawcę."
    >
    > http://www.liwiusz.republika.pl/weksel_podpis.html

    Więc właśnie, istotniejsze jest by był własnoręczny niż czytelny, bo zbyt
    czytelny może po prostu nie być wystarczająco autentyczny.