  • Data: 2010-04-09 09:50:09
    Temat: Re: Czytelny podpis...
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jakie widzisz przeciwwskazania do podpisania się czytelnie?

    Takie, że:
    1. nie wiadomo o czym mowa (mój podpis oczywiście był czytelny choć dla
    kuriera wydawał się nieczytelny)
    2. inny podpis byłby niezgodny ze wzorem jaki posiada kontrahent, który mi
    przesyłkę nadesłał
    3. inny podpis byłby niezgodny ze wzorem jaki złożyłem w dowodzie osobisym,
    który kurier miał w ręku
    4. kurier stwierdził, że niby według kontrahenta nie może być drukowanymi
    (prawda że czytelnie)

    > Ma to tylko zalety: po podpisie widać kto podpisał,

    Nie widać. Choćbym drukowanymi napisał to nie widać. Bo może właśnie napisać
    to kurier.

    >a w razie sporu jest więcej materiału do badania.

    Czy to argument za tym by pisać cokolwiek ? Bo byłoby więcej materiału do
    badania, prawda ?

    > Wyobraź sobie sytuację, że nieuczciwy kurier sam podpisuje się za Ciebie
    > parafką, a potem biegły mówi, że na tej podstawie nie można określić, że
    > podpis nie pochodzi z Twojej ręki.

    Ale ja nie złożyłem parafki tylko podpis. Patrz wyżej.

    > Ale własnoręczny nieczytelny musi być w formie zwykle stosowanej przez
    > właściciela. Kurier nie wie, czy te Twoje trzy krzyżyki są zwykle
    > stosowane jako podpis, dlatego słusznie chce, abyś napisał mu nazwisko.
    > Tak dla pewności.

    Niesłusznie ponieważ ma w ręku mój dowód w którym jest:
    1. wzór mojego podpisu zwykle stosowanego oraz
    2. moje imię i nazwisko
    więc może je sobie sam wpisać jak do czegoś potrzebuje. Mniemam, że nie on
    potrzebował, że potrzebował kontrahent, ale .. kontrahent ma mój wzór
    podpisu a na podpisywanym dokumencie jest już moje imię i nazwisko oraz
    zostałem zidentyfikowany przez kuriera na podstawie dowodu.