  • Data: 2010-04-09 10:48:27
    Temat: Re: Czytelny podpis...
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie róbmy z igły widły.

    Też tak uważam.

    > Podpisz się bardziej czytelnie i po problemie.

    Już Ci pisałem, że mimo, że nie musiałem to podpisałem się drukowanymi. Na
    czym polega twój problem ?

    > Bez znaczenia.

    Kluczowa sprawa. Przesyłka była na rzecz kontrahenta, który właśnie podobno
    takie miał oczekiwanie.

    > Bez znaczenia - nie ma obowiązku stosowania podpisu z dowodu.

    Kluczowa sprawa - można na miejscu zakwestionować tożsamość i odmówić
    wydania przesyłki.

    > Podpis ma być napisany. Przyjęło się, że piszemy pismem pisanym i to
    > pismo pisane (a nie drukowane) pozwala wychwycić indywidualny kształt
    > liter.

    Pierdoły do kwadratu. Odręczne napisanie drukowanymi jest pismem pisanym.

    > Nie mówimy o fałszerstwie, jak widzisz podpis pisany KOWALSKI, to
    > domniemuje się, że pochodzi od Kowalskeigo, jak zobaczysz W^$%&^W%, to nic
    > nie wiesz.

    Jeśli kogoś interesuje autentyczność podpisu to bada zgodnością z wzorem a
    nie tym jakie nazwisko w nim jest. Jak go nie interesuje to zakłada, że jest
    to podpis autentyczny.

    > Ale przepisy mówią, że tym minimalnym materiałem jest podpis, czyli
    > napisane nazwisko.

    Nudzi Ci się. Ludzie podpisują się nazwiskiem, więc rozważanie ile materiału
    do badania przybędzie, jest niedorzeczne.

    >W sprawach większej wagi, cała treść powinna być napisana odręcznie, np.
    >testament.

    Jakieś zmiany zaszły ?

    > Nie wiem jak się podpisałeś, nie zamieściłeś skanu.

    Nie zawierałem z Tobą żadnej umowy byś mógł się tego spodziewać.

    > W przypadku przesyłek UPS podpisujesz się na specjalnym tablecie (czy
    > jak to się nazywa). Też wymagają czytelnego podpisu.

    Też bez powodu ?

    > I ma to tę zaletę, że jak jest reklamacja (towar nie dojechał do firmy),
    > to od razu wiadomo, że podpisał go ktoś nazwiskiem Brzęczyszczykiewicz, co
    > nieraz ułatwia poszukiwanie tej osoby.

    Poza tematem. Dokument, który podpisywałem zawierał już moje nazwisko a
    kurier zidentyfikował mnie.

    >Podpis w formie egipskiego słońca byłby zupełnie bezużyteczny. Tak, kurier
    >może zapisać kto się podpisał, ale czy nie lepiej dowodowo, aby napisał to
    >sam odbiorca? Pisać przecież umie.

    Dowodowo to DNA