    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czyja wina - stluczka drogowa - prosze o pomoc
    Date: Sat, 17 Nov 2007 10:22:12 -0600

    Ryba wrote:
    > Użytkownik "Andrzej_K" <n...@b...tak.pl> napisał w wiadomości

    > Witam serdecznie,
    >
    > drogi Andrzeju_K, zanim użyjesz argumentów politycznych (bo merytorycznych
    > powyżej nie byłeś łaskaw przedstawić) zwróc uwagę na zapis art. 24 ustawy
    > PoRD, którego pkt 5 brzmi następująco: "[..] 5. Wyprzedzanie pojazdu lub
    > uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać
    > się tylko z jego prawej strony. [..]".

    Art. 22.
    1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas
    ruchu tylko
    z zachowaniem szczególnej ostrożności.

    Włączenie kierunkowskazu nie upoważnia go do skrętu jeżeli spowoduje to
    zagrożenie bezpieczeństwa ruchu.
    Jeżeli włączył kierunkowskaz i ktoś inny nie zastosował się do art 24 to
    temu komuś należy się mandat, ale to nie upoważnia kierująego do
    wykonania manewru skrętu w lewo.

    Znowu myślenie skoro drugi nie stosuje się do przepisów to mi wolno
    wszystko bo ja jadę prawidłowo.
    Bzdura.