    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czyja wina - stluczka drogowa - prosze o pomoc
    Date: Fri, 16 Nov 2007 23:50:51 +0100

    t...@g...com pisze:

    > pytanie nastepujace - aby napisac odwolanie trzeba powolac sie na
    > odpowiedni punkt kodeksu drogowego... moze ktos mi pomoc?

    Tak jak napisał P.H. - Art. 22 pkt 4.

    Sprawa wygląda IMO tak że należy "okopać" się przy zdaniu że
    kierunkowskazu nie było, ponieważ jest to jedyna rzecz która może
    ciągnąć winę w stronę wyprzedzającego (wyprzedzanie pojazdu
    sygnalizującego zamiar skrętu z niewłaściwej strony).

    Żeby próbować uznać osobówkę winnym wypadku trzeba udowodnić że
    kierunkowskaz był włączony. Wystarczy że nie uda się tego udowodnić.
    Natomiast to że skręcający zmieniając pas ruchu nie ustąpił
    pierwszeństwa udowodnić bardzo łatwo.

    > wg policji skrecajacy musi sie upewnic przed skretem czy nic go nie
    > wyprzedza - samo (nawet jakby byl wlaczony) włączenie kierunkowskazu
    > nie upoważnia go do rozpoczęcia wykonania manewru skrętu w lewo.

    Oczywiście tak jest.