    From: "Grzegorz" <h...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy zgłośić na policję?
    Date: Fri, 17 Jun 2005 18:26:36 +0200

    > Ostatnio moja żona zeznawała w sądzie przeciwko jednemu "panu". Ten
    > "pan" ostatnio groził żonie, że "dorwie ją jak ostatnim razem" - chodzi
    > o pobicie za to, że zeznawała przeciwko niemu w sądzie. Czy zgłosić to
    > na policję?

    To zalezy od tego czy zona byla swiadkiem jakiegos zdarzenia i zeznawala
    w tej sprawie jako osoba postronna, czy tez zona ma bezposredni zatarg
    z tym panem. W drugim przypadku nie ma dobrej recepty. W pierwszym
    przypadku proponuje:

    TELEFONY
    Nie wdawac sie w dyskusje i polemiki przez telefon. Nie rozmawiac z nim!
    Nie podsycac agresji. Wystarczy zdecydowanie i glosno wypowiedziana
    informacja: "Informuje pana, ze takie grozby nie beda przez nas
    tolerowane. Panska wypowiedz zostala zarejestrowana i bedzie przekazana
    policji. Jesli nie zaprzestanie pan dzwonienia do nas prosze liczyc sie
    z konsekwencjami". Mozna to mowic spokojnym, zdecydowanym, uprzejmym
    tonem. Nastepnie rozlaczenie sie. Prawdopodobnie podczas mowienia tego
    tekstu gosc bedzie sie plul - ignorowac - mowic glosno i zdecydowanie -
    nastepnie odlozyc sluchawke. Jesli zadzwoni ponownie odlaczyc linie.

    POLICJA
    Za kazdym razem konsekwentnie dzwonic na policje. Okazac zdecydowanie
    i upor (ale uprzejmosc) w przypadku braku zainteresowania funkcjonariuszy.
    Nie dac sie zbyc! Uprzejmnie, konsekwentnie i formalnie poprosic
    o instrukcje jak postepowac, o ochrone, co tam jeszcze. Mozna
    przedstawic sytuacje nieco grozniej niz ona wyglada.

    BEZPIECZENSTWO
    Ustalic strategie postepowania w przypadku zagrozenia. Ja np. kupilbym lom
    i kastet. Zonie gaz. Polecilbym jej zakladac plaskie obuwie (w szpilkach
    sie szybko nie ucieka). Odnowilbym kontakt ze znajomymi pakerami.
    Jesli gosc bedzie staral sie zrealizowac swoje grozby - zaplac komus
    za zrobienie mu anonimowo wpierdolu. Nic tak nie oswieca umyslu jak
    zdrowy wpierdol.

    Pozdrawiam serdecznie,
    GZ