eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy zglaszajac oszustwo na policji lub w prokuraturze musze wynajac adwokata? › Re: Czy zglaszajac oszustwo na policji lub w prokuraturze musze wynajac adwokata?
    From: "wui" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy zglaszajac oszustwo na policji lub w prokuraturze musze wynajac
    adwokata?
    Date: Thu, 10 Nov 2011 00:43:05 +0100

    [...]
    > Organa ścigania mają ustalać stan faktyczny w pierwszej kolejności

    A c jeśli nie ustalają?

    > W opisanym wypadku to skrajnie nieprawdopodobne.

    Pisze tylko o moich odczuciach.
    Wydaje mi sie ze t prokurator powinien oskarazac a zatem powinien tez pomoc
    w zgromadzeniu dowodow na istnienie przeslanek tym czasem utrudnia.

    > Nie, bo musiałbyś dowieść, że nie miał zamiaru dokończyć robót.

    Właśnie to usiłuję zrobić i przekazuję informacje o których zbadanie
    proszę - za to policja nie chce ich zbadać.
    Co moim zdaniem przemawia za tym ze zamiaru nie miał:
    1. Zszedł z budowy przed otrzymaniem pieniedzy.
    2. Pomimo iz zapewnial ze zszedl aby otrzymac pieniadze a po ich otrzymaniu
    roboty skonczy to do nich wogole nie przystapil.
    3. Wezwalem raz - nie odpoiwedzial.
    4. Wezwałem drugi raz - nie odebral wezwania.
    Czy takie zachowanie nie dowodzi ze nie mial zamiaru robot dokonczyc?

    > Nie, on jedynie nie przystępuje do prac. Nie wiemy, jaki miał zamiar.

    To jak mozna wykazać zamiar? Jest to wogole do wykazania?
    A jeśli nie miał ani pracownikow ani podwykonawcow ani pieniedzy to nie mial
    takiego zamiaru?
    Pieniadze ktore mu przekazalem poszly prawdopodobnie na splacenie innego
    wierzyciela i na wczesy dla oszusta!

    > Bo ich nie musi mieć. Moze przecież podnająć.

    Ale nie podnajal. Ja nie mam mozliwosci pokazania ze nie podnajal ale prsze
    o to policje zeby sprawdzila a oni tego nie sprawdzaja.
    Malo tego - te prace ktore wykonal tez wykonal berz podykonawcow i legalnych
    pracownikow.
    Wskazalemtych pracownikow jako swiadkow wiekszosc odeszla bo nie miala umow
    i kasy. Czy to nie wykazuje zamiaru?

    > Oooo! Gdyby tego dowieść, ze był niewypłacalny w chwili zawierania umowy,
    > to byłoby już coś.

    No to jest bardzo proste do wykazania ale znowu - ja daje cynk ale przeciez
    doglebnie tego zbadac nie moge.
    Mam tez informacje o innych oszukanych.

    Dlaczego policja nie che w tym temacie troche poweszyc.

    Moze przesadzam ale gosc wystepuje juz w 3 podmiocie i za kazdym razem sa
    jakies kanty - dlaczego kont sie tym nie interesuje?

    Co mam robic?
    Wziac prawnika zeby gadal z prokuratura?