eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy zglaszajac oszustwo na policji lub w prokuraturze musze wynajac adwokata? › Re: Czy zglaszajac oszustwo na policji lub w prokuraturze musze wynajac adwokata?
    From: "wui" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy zglaszajac oszustwo na policji lub w prokuraturze musze wynajac
    adwokata?
    Date: Thu, 10 Nov 2011 00:08:33 +0100

    > Bo nie każde niewywiązanie się z umowy jest oszustwem, czy w ogóle jakimś
    > przestępstwem. By można było mówić o oszustwie konieczne jest wykazanie,
    > że sprawca działał ze z góry powziętym zamiarem oszukania Cię. W wypadku
    > unieporozumień czy niewłaściwego wykonania robót, to raczej trudno dowieść
    > tego.

    Ale kto to ma wykazywac zamair? Ja czy prokurator?
    Jesli ja to na tym etapie prokurator jest jakby adwokatem oszusta.
    Jesli zas ma to wykazywac prokurator to jak go naklonic do tego?

    W moim przypadku do pewnego momentu faktycznie bylby prblem udowodnienia
    zamiaru ale nieporozumienia doprowadzily do tego ze nie chcialem mu juz
    wqiecej placic jesli robot nie zakonczy - z reszta tak bylo w umoiwe.
    Uwazalem ze jak zaplace to i tak nie wykona.

    i od tego momentu nastapilo oszustwo:
    - wyslal pismo ze mam zaplacic do konca bo jak nie to robot nie dokonczy,
    naszczul adwokata ja zaplacilem czyli przekonal mnie do niekorzystnego
    rozporzadzaniamieniem
    - od tego czasu mimo iz wielokrotnie zaeznawal na policji ze jak kase
    dostanie to prace dokonczy do 3 tygodnie to pomomo 2 krotnego wezwania nawet
    do prac nieprzystapil czyli zamiaru konczenia prac nie mial i nie ma
    - wnioskowalem zeby sprawdzili czy wogole ma strodki techniczne i ludzi do
    przeprowadzenia prac - wniosku nie przyjeteo - malo nie odrzucono go na
    pismie mimo iz na pismie byl formulowany

    Wydaje mi sie ze ma tu znaczenie fakt iz gosc jest po prostu niewyplacalny.