  • 1. Data: 2005-04-25 13:31:44
    Temat: Czy zameldowanie jest do czegoś potrzebne? (w sensie prawnym)
    Od: "marcolphus" <n...@z...mojego.maila>

    Moja matka ma dylemat po przeprowadzce i przed emeryturą - czy przemeldować
    się gdzieindziej, czy zostawić stary meldunek (pod tym adresem już nie
    mieszka nikt)? Czy ma to jakieś prawne konsekwencje? Czy meldunek zgodny z
    miejscem zamieszkania jej lub kogoś z jej rodziny (jakbym chciał ją
    zameldować w moim domu, bo ona mieszka w wynajętym) jest konieczny?

  • 2. Data: 2005-04-25 13:56:39
    Temat: Re: Czy zameldowanie jest do czego? potrzebne? (w sensie prawnym)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marcolphus" <n...@z...mojego.maila> napisał w
    wiadomości news:d4irp4$di2$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Największe zamieszanie z zameldowaniem wynika z tego, ze wszelkiej maści
    urzędy będą pod tamten adres kierować korespondencję. Skutki mogą być
    różne, ale raczej rzadko korzystne dla samej zainteresowanej.

  • 3. Data: 2005-04-25 13:58:25
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    marcolphus napisał(a):
> [...]
    > miejscem zamieszkania jej lub kogoś z jej rodziny (jakbym chciał ją
    > zameldować w moim domu, bo ona mieszka w wynajętym) jest konieczny?
    Przebywanie poza miejscem zamieszkania dluzej niz 3dni robocze wymaga
    chociazby tymczasowego zameldowania (glupi przepis ale jest)
    Pod starym adresem nie mieszka nikt - znaczy sie jest tam pustostan?
    W razie kontaktow z admiinstracja panstwowa - wszelkiego rodzaju urzedy,
    sadownictwo itp - gdzies czytalem ze nieodebranie ilus powiadomien
    wyslanych na adres zameldowania traktowane jest jako odebranie
    powiadomieina (np o postepowaniu sadowym). I nikogo nie interesuje ze
    sie mieszka gdzie indziej.

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 4. Data: 2005-04-25 16:37:10
    Od: "MagdaWYTNIJ@WYTNOP" <l...@o...pl>

    > Przebywanie poza miejscem zamieszkania dluzej niz 3dni robocze wymaga
    > chociazby tymczasowego zameldowania (glupi przepis ale jest)
    Jaki to przepis i kto go respektuje?

> [...]
    > wyslanych na adres zameldowania traktowane jest jako odebranie
    > powiadomieina (np o postepowaniu sadowym). I nikogo nie interesuje ze
    To częściowa prawda ale tak może być.
    Znam kilka osób z kręgu ludzi uczonych- nawet w prawie- nigdzie od kilku lat
    nie zameldowanych, nawet czasowo.Wymienione mają dow.osob i prawa jazdy.
    W miejscu gdzie powinien być napisany adres nic nie jest wpisane i nikt nie
    pytał w urzędach dlaczego meldunku BRAK.
    Zatem z tym meldunkiem ,czy miejscem pobytu ,lub przebywania bywa różnie.

    Pozdrawiam Magda

  • 5. Data: 2005-04-25 17:07:13
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    MagdaWYTNIJ@WYTNOP napisał(a):
    > Jaki to przepis

    ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych

    KG

  • 6. Data: 2005-04-26 07:39:32
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

> [...]
    > miejscem zamieszkania jej lub kogoś z jej rodziny (jakbym chciał ją
    > zameldować w moim domu, bo ona mieszka w wynajętym) jest konieczny?

    mieszkanie wynajac jesli mozna, adres do korespondencji podac nowy, mame
    tymczasowo zameldowac pod nowym adresem.

  • 7. Data: 2005-04-26 07:48:53
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    > Jaki to przepis i kto go respektuje?
    kolezanke okradli. okradli ja w lodzi gdzie mieszkala w akademiku i
    studiowala. ofkoz w tym czasie zameldowana byla w rodzinnej miejscowosci
    (jakies 50-60km od lodzi). pytanie policjanta - to pani dojezdza co
    dzien? kolezanka mowi ze mieszka w akademiku. policjant - to czemu pani
    nie jest zameldowana? i od razu gadka o tym jakie to konsekwencje,
    mandat od 50 do 3000zl itp. ale zrobila ladne oczy i jej dal spokoj.
    kolega mial podobna sytuacje i tez mu robili problemy.
> [...]
    > W miejscu gdzie powinien być napisany adres nic nie jest wpisane i nikt nie
    > pytał w urzędach dlaczego meldunku BRAK.
    Zatem rozumiem ze nie maja na siebie telefonu komorkowego, nie brali
    kredytu bankowego ani karty kredytowej?

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 8. Data: 2005-04-27 06:19:41
    Od: "marcolphus" <n...@z...mojego.maila>

    badzio <b...@n...epf.pl> napisał(a):

    >Przebywanie poza miejscem zamieszkania dluzej niz 3dni robocze wymaga
    >chociazby tymczasowego zameldowania (glupi przepis ale jest)
    >Pod starym adresem nie mieszka nikt - znaczy sie jest tam pustostan?

    Nikt nie mieszka, bo wlasciciel kamienicy nikomu nie wynajal mieszkania (a
    kazal sie wyniesc).

> [...]
    >wyslanych na adres zameldowania traktowane jest jako odebranie
    >powiadomieina (np o postepowaniu sadowym). I nikogo nie interesuje ze

    Z tym akurat nie ma problemu, bo poczta przekierowuje listy na nowy adres.

  • 9. Data: 2005-04-27 10:00:13
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    marcolphus napisał(a):
    > Z tym akurat nie ma problemu, bo poczta przekierowuje listy na nowy adres.

    sądowe?

    KG

  • 10. Data: 2005-04-27 11:15:52
    Od: "marcolphus" <n...@z...mojego.maila>

    kam <X#k...@w...pl#X> napisał(a):

    >sądowe?

    Tego nie wiem, bo żadnych jak nie było i pewnie nie będzie ;-)