eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy za "przerabianie rzeczy" grozi odpowiedzialnosc karna? Artykul z Gazety Wyborczej ;-) › Re: Czy za "przerabianie rzeczy" grozi odpowiedzialnosc karna? Artykul z Gazety Wyborczej ;-)
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy za "przerabianie rzeczy" grozi odpowiedzialnosc karna? Artykul z
    Gazety Wyborczej ;-)
    Date: Mon, 6 Jul 2009 23:59:41 +0200
    <4a506ea2$1@news.home.net.pl> <h2qeo8$oo8$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h2qoff$7im$1@inews.gazeta.pl> <h2qoq5$863$1@news.dialog.net.pl>
    <h2qqnm$gpl$1@inews.gazeta.pl> <h2qr20$a30$1@news.dialog.net.pl>
    <h2quj0$49l$1@inews.gazeta.pl> <h2qv8q$dla$1@news.dialog.net.pl>
    <h2s2sa$ibt$1@inews.gazeta.pl>

    W wiadomości news:h2s2sa$ibt$1@inews.gazeta.pl ALEX Przekliniak
    <k...@s...us> pisze:

    > Tylko że młotkiem można wbijać gwoździe, można robić dziury w ścianie.
    Pistoletem też, może nawet lepiej...

    > Licencja drugiego stopnia w ochronie. Z licencją wolno mi używać środków
    > przymusu bezpośredniego, z bronią palną włącznie.
    OK.

    > Zdałem.
    Gratuluję.

    > Ale jakoś nie mogę się przekonać do broni palnej.
    To jak chcesz być ochroniarzem?
    Jak przyznano licencję na używanie broni palnej komuś, kto wzdraga się przed
    jej używaniem?
    I najważniejsze - po co w takim razie w ogóle tę licencję robiłeś?

    > Może trzeba było wbijać do głowy. Może dzięki temu nie
    > postrzeliłem/zastrzeliłem kogoś. Kto wie czy to wbijanie do mojej głowy
    > nie uratowało komuś życia.
    Być może.
    Ale być może przez to ty kiedyś nie uratujesz komuś życia, choc mógłbyś.
    Broń (każda) to tylko narzędzie. Trzeba umieć nie tylko się nią posługiwać w
    sensie czysto technicznym, ale również umieć ocenić potrzebę jej użycia,
    rozważyć czasem w ogromnym stresie i pod presją czasu ryzyko, możliwe
    skutki.
    To znane każdemu ogólniki, nie będę się więcej w tej materii wymądrzał, bo
    się nie znam.

    > Na czas "W" mam przydział do jednostki całkowicie tyłowej.
    Hmm..., trochę to brzmi wieloznacznie... :)))

    > Raczej ch ;-)
    Świadomie i z premedytacją trzymam się starej, uświęconej wieloletnią
    tradycją języka potocznego pisowni. :)

    JotteJotte