  • 11. Data: 2022-05-20 07:33:11
    Temat: Re: Czy wygasłe prawa autorskie do książki pozwalają wpierdalać własne reklamy po każdym rozdziale?
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 20 May 2022 05:48:39 +0200 (CEST)
    doszła do mnie wiadomość <a...@w...eu>
    od "A. Filip" <a...@p...pl> :

    icza-wyspa-tom-i.html

    >ja pisałem o wersji w pliko do czytania oofline.

    Gdzie tak miałeś, w EPUB i PDF nie widzę obcych wstawek.

    Szwambuł Trantiputl
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 12. Data: 2022-05-20 08:23:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    a...@p...com pisze:
> [...]
    > doszła do mnie wiadomość <a...@w...eu>
    > od "A. Filip" <a...@p...pl> :

    > Gdzie tak miałeś, w EPUB i PDF nie widzę obcych wstawek.

    W epub.

    --
    A. Filip

  • 13. Data: 2022-05-20 09:25:41
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 20 May 2022 08:23:45 +0200 (CEST)
    doszła do mnie wiadomość <a...@w...eu>
    od "A. Filip" <a...@p...pl> :

    >W epub.

    Faktycznie, jest, ale ja bym tego nie traktował jako modyfikacje
    oryginalnego tekstu.
    Test na spostrzegawczość:
    https://www.youtube.com/watch?v=ubNF9QNEQLA
    https://www.youtube.com/watch?v=vBPG_OBgTWg
    Szwambuł Trantiputl.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 14. Data: 2022-05-20 09:50:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.05.2022 o 02:22, a...@p...com pisze:
> [...]
    > Anfi, czytaj z materiałów offline, i jeszcze jedno, powinieneś
    > szybciutko zrobić przelew na Wolne Lektury, w twoim przypadku jakieś

    To się daje spokojnie - jak wiele reklam - wyłączyć w przeglądarce. Tak
    więc nie jest to żadna modyfikacja tekstu. Fakt, że jest to zrobione w
    ten sposób, że raczej zniechęca do udzielenia wsparcia, zamiast
    zachęcić. Natomiast w mojej ocenie nie ma to nic wspólnego z modyfikacją
    tekstu.

    --
    Robert Tomasik

  • 15. Data: 2022-05-20 16:24:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 May 2022 12:07:18 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
    > Prawa autorskie do książki wygasły (75 lat od śmierci autora).
    > Czy podmiot publikujący taką książkę ma prawo wpierdalać własne reklamy
    > po każdym rozdziale książki? Ja zakładam że wygasłe prawa autorskie nie
    > pozwalają na *dowolną* modyfikacje książki/utworu. Czy na taką to inne
    > pytanie. Do reklam/informacji gutenberg.org "raz przed początkiem"
    > jakoś przywykłem i nawet potwierdzam ich zasadność.

    A ja ciekaw jestem, jak to za zycia autora wygląda.

    Autor:
    -ja nie pozwalalem na reklame na co drugiej stronie
    wydawnictwo:
    -ale nie zabranial pan, prosze przeczytac umowe,
    -oszukaliscie mnie
    -ale dzieki temu placimy panu wynagrodzenie

    :-)

    W ksiazkach na razie nie ma takiego zwyczaju, ale juz w gazecie
    autorzy/dziennikarze nic nie maja przeciw temu, ze obok ich tekstu
    reklama :-)

    > Postuje bo kolejna reklama już po kilku rozdziałach wkurzyła mnie
    > wystarczająco nakręcając spiralę "irytacji".

    Malo odporny jestes :-)

    > Dla Ustalenia uwagi:
    > Autor: Juliusz Verne (-1905) https://pl.wikipedia.org/wiki/Juliusz_Verne
    > Wydawca: wolnelektury.pl
    > Książka: Tajemnicza Wyspa 1 [wersja elektroniczna]
    > Ilość rozdziałów książki: ponad 20

    Tak czy inaczej - nie ma juz kto zaprotestowac :-)

    J.

  • 16. Data: 2022-05-20 19:13:49
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
    > On Thu, 19 May 2022 12:07:18 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
    [...]
    > Tak czy inaczej - nie ma juz kto zaprotestowac :-)

    Facet natłukł tyle "nad średnią" że może spadkobiercy coś jeszcze z tego
    mają MIMO wygaśnięcia praw autorskich. Po za tym są jeszcze prawa
    autorskie do tłumaczenia bo jak się przekonałem bardzo stare tłumaczenia
    mogą być (co najmniej z lekka) odrzucające przy książkach aż tak
    leciwych a w miarę świeże tłumaczenie może "trochę skryć" że książka to
    staroć.

    --
    A. Filip

  • 17. Data: 2022-05-21 00:51:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20.05.2022 o 16:24, J.F pisze:
    > Tak czy inaczej - nie ma juz kto zaprotestowac

    Jak to nie ma? Czytacze. Jak co kawałek widzę pstrokaty prostokąt, to
    sobie odpowiednio ustawiam przeglądarkę i już ich nie widzę. Dzięki temu
    na pewno nei zapłacę, bo nawet nie widzę, ze oni chcą, by zapłacić. Nie
    mam również informacji, jakbym im miał zapłacić.

    Ta reklama zresztą jest akurat bezsensowna z samego założenia. Portal
    jest z lekturami dla dzieci. Dzieci pieniędzy nie mają, to nie zapłacą.
    Nawet, jakby w co drugim zdaniu apelowali.

    --
    Robert Tomasik

  • 18. Data: 2022-05-21 07:30:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-05-19 o 21:43, A. Filip pisze:

    > Nie jestem boukunem co z państwem Niemiecki wygrał po latach dopiero w
    > Strasburgu (sprawę o zasiłek na dzieci). Wkurzyłem się więcej niż
    > wystarczająco by tu postnąć ale nie tak żeby się ciągać latami po sądach.

    Czyli nie chciało Ci się marnować czasu Sądu i swojego
    a już poszanowania dla czytelników tutaj nie miałeś?

  • 19. Data: 2022-05-21 07:37:23
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > jest z lekturami dla dzieci. Dzieci pieniędzy nie mają, to nie zapłacą.
    > Nawet, jakby w co drugim zdaniu apelowali.

    Portal jest z klasyką a nie dla dzieci. Ja tam czasami zaglądam jak mam
    potrzebę
    coś sobie przypomnieć.

  • 20. Data: 2022-05-21 10:24:14
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > jest z lekturami dla dzieci. Dzieci pieniędzy nie mają, to nie zapłacą.
    > Nawet, jakby w co drugim zdaniu apelowali.

    Ktoś wykonał dla ciebie pracę żebyś ty, albo twoje dziecko nie musiało
    ruszać z domu dupy do biblioteki, opłaca domenę i serwery.

    Żeby np. osoba niepełnosprawna nie musiała się bujać po schodach z
    czwartego piętra w wózku inwalidzkim. Albo rodzic dziecka jeżdżącego na
    wózku.
    Albo osoba, albo twoje dziecko, które w ogóle nie może wyjść z łóżka, a
    akurat naszła ją ochota na poczytanie.
    Albo ktoś, kto najbliższą bibliotekę ma 20 km od domu i nie stać go na
    nowy rower, bo stary mu się popsuł.

    Tę pracę ktoś wykonał nie mając żadnej gwarancji, że ktokolwiek
    cokolwiek wpłaci i nie zmuszają cię do płacenia, więc jeśli nie chcesz,
    to nie płać, ale nie dorabiaj jakiejś bzdurnej ideologi o dzieciach bez
    pieniędzy, bo ci przeszkadzają zachęty do wsparcia tej pracy.

    Mało tego, celowo i z premedytacją te zachęty próbujesz ukryć, tylko
    dlatego, bo wkurza cię, że ktoś bezczelnie proponuje ci, żebyś się
    odwdzięczył wartością najtańszej paczki fajek za to, że nie musisz
    ruszać dupy z miejsca żeby sobie poczytać, jakby to co najmniej były
    próby wyłudzenia od biednych emerytów zakupu na raty koców z wielbłąda
    za kilka tysi. Tak jakby praca tych ludzi należała ci się jak psu micha,
    bo panu szlachcicowi się należy, a prośba o wspomożenie tej inicjatywy
    jest zamachem na twoją godność.

    O rozpaczy Filipka nad "modyfikacjami" utworów takimi zachętami do
    wsparcia z litości nie wspomnę, ale piszę to w odpowiedzi do ciebie, bo
    nie chce mi się pisać dwa razy tego samego, do dwóch osób kompletnie
    pozbawionych empatii i wyobraźni.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr