eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy wygasłe prawa autorskie do książki pozwalają wpierdalać własne reklamy po każdym rozdziale? › Re: Czy wygasłe prawa autorskie do książki pozwalają wpierdalać własne reklamy po każdym rozdziale?
  • Data: 2022-05-20 16:24:31
    Temat: Re: Czy wygasłe prawa autorskie do książki pozwalają wpierdalać własne reklamy po każdym rozdziale?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 19 May 2022 12:07:18 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
    > Prawa autorskie do książki wygasły (75 lat od śmierci autora).
    > Czy podmiot publikujący taką książkę ma prawo wpierdalać własne reklamy
    > po każdym rozdziale książki? Ja zakładam że wygasłe prawa autorskie nie
    > pozwalają na *dowolną* modyfikacje książki/utworu. Czy na taką to inne
    > pytanie. Do reklam/informacji gutenberg.org "raz przed początkiem"
    > jakoś przywykłem i nawet potwierdzam ich zasadność.

    A ja ciekaw jestem, jak to za zycia autora wygląda.

    Autor:
    -ja nie pozwalalem na reklame na co drugiej stronie
    wydawnictwo:
    -ale nie zabranial pan, prosze przeczytac umowe,
    -oszukaliscie mnie
    -ale dzieki temu placimy panu wynagrodzenie

    :-)

    W ksiazkach na razie nie ma takiego zwyczaju, ale juz w gazecie
    autorzy/dziennikarze nic nie maja przeciw temu, ze obok ich tekstu
    reklama :-)

    > Postuje bo kolejna reklama już po kilku rozdziałach wkurzyła mnie
    > wystarczająco nakręcając spiralę "irytacji".

    Malo odporny jestes :-)

    > Dla Ustalenia uwagi:
    > Autor: Juliusz Verne (-1905) https://pl.wikipedia.org/wiki/Juliusz_Verne
    > Wydawca: wolnelektury.pl
    > Książka: Tajemnicza Wyspa 1 [wersja elektroniczna]
    > Ilość rozdziałów książki: ponad 20

    Tak czy inaczej - nie ma juz kto zaprotestowac :-)

    J.